Актуальність дослідження.
Оскільки мова – це засіб комунікації,
формування світогляду та розвитку
особистості, а іноземна мова
дозволяє збагатити ці процеси,
виникає необхідність удосконалення
процесу ознайомлення дітей з
останньою. Значущість дослідження
полягає в тому, що навчання дітей
іноземної мови на даному етапі
розвитку суспільства є однією з
важливих проблем сучасної
дошкільної освіти. Суспільство
виховує прогресивних дітей, тому
саме на даному етапі становлення
України, як незалежної та
самостійної держави, постає
актуальним використання інноваційних технологій, як сучасного засобу розвитку дитини. Саме
молодший дошкільний період є
найкращим для початку вивчення
іноземної мови, яка є невід’ємною
ланкою розвитку країни та
створенням можливостей розвитку
особистості. Постановка проблеми. Як
доводить ряд досліджень, використання інноваційних технологій в
освітньому процесі дозволяє
інтенсифікувати навчально-пізнавальну діяльність. Аналіз останніх досліджень і
публікацій. Питання підвищення
ефективності ознайомлення дітей
дошкільного віку з основами
іншомовного спілкування постало
предметом наукового пошуку
багатьох авторів, серед них:
Н. Барбелко, А. Басіна, Т. Гуревич,
І. Зимня, І. Мірошник, О. Протасова,
С. Соколовська, Т. Шкваріна, В. Щебедина. Окремо розглядалося питання
застосування інноваційних підходів у
роботі з дітьми, зокрема такими
науковцями: Дж. Ашер, І. Баринкіна,
Н. Вершкова, С. Гунько, Л. Гусак,
Г. Доман, Х. Дорон, О. Єфименко,
М. Зайцев, С. Лупан, Н. Маркова,
М. Монтессорі, Ю. Рудник. Постановка завдання. Не
зважаючи на доведений науковцями
факт позитивного впливу навчання
дітей іноземної мови в дошкільний
період дитинства на загальний
когнітивний розвиток і подальші
успіхи, потребують ретельного,
науково обґрунтованого підбору
шляхи організації окресленого процесу
в роботі з дітьми молодшого
дошкільного віку, що обумовлено їх
психофізіологічними особливостями
розвитку. Виклад основного матеріалу.
Багато авторів вважають
дошкільний вік винятково
«чутливим» до сприйняття та
відтворення мови. Розвиток рідної мови передує розвитку іноземної і дає
підґрунтя для оволодіння другою
мовою. Крім того, відбувається
інтенсивний розвиток всіх фізичних
та психічних процесів, які
«підлаштовуються» під середовище,
що оточує дитину, що, в свою чергу,
дозволяє природнім шляхом
ознайомити дітей з основами
іншомовного спілкування. Врахування
вищезазначеного особливо важливе у
роботі з дітьми молодшого
дошкільного віку, адже механізм їх
психофізіологічного розвитку
надзвичайно вразливий. В даному
випадку використання педагогічних
технологій слугує його урізноманітненню, що стимулює і його
пришвидшенню. Проте, не всі
запропоновані сучасними педагогами
інноваційні технології розраховані на
роботу з дітьми молодшого
дошкільного віку або адаптовані до
такої. Висновки. Для молодшого
дошкільного віку характерне
мимовільне сприйняття та
запам’ятовування мовлення, як
рідного, так і іноземного. Враховуючи
психологічні можливості даної вікової
групи, можна зробити висновок, що
іноземна мова, вивчена саме в цей
віковий період, сприймається легко
та невимушено і засвоюється без
додаткових зусиль з боку дитини за
умови методично грамотної
організації даного процесу. На
сучасному етапі актуальності
набуває питання навчання дітей
дошкільного віку саме на засадах
інноваційних технологій, які
виступають ефективним засобом в
умовах особливостей розвитку дітей
даної вікової категорії.
Urgency of research. Since
language is a means of communication,
the formation of a worldview and the
development of personality, and a
foreign language can enrich these
processes, there is a need to improve the
process of familiarizing children with the
latter. The significance of the study is
that teaching children of foreign
languages at this stage of society's
development is one of the important
problems of modern preschool education.
The society educates progressive
children; therefore, at this stage of the
formation of Ukraine as an independent
and separate state, the use of innovative
technologies as a modern means of
development of the child appears urgent.
It is exactly the junior preschool period that is the best to begin the study of a
foreign language, which is an integral
part of the development of the country
and the creation of opportunities for
personality development. Target setting. As several studies
prove, the use of innovative technologies
in the educational process can intensify
educational and cognitive activity. Actual scientific researches and
issues analysis. The issue of
improving the effectiveness of
familiarizing children of preschool age
with the basics of foreign language
communication was the subject of
scientific research of many authors,
among them: N. Barbelko, A. Basina,
T. Hurevych, I. Zymnia, I. Miroshnyk,
O. Protasova, S. Sokolovska, T. Shkvarina, V. Shchebedyna.
The issue of innovative approaches
use in work with children was studied
separately by the following scientists:
J. Asher, I. Barynkina, N. Vershkova,
S. Hunko, L. Husak, H. Doman,
Kh. Doron, O. Yefymenko, M. Zaitsev,
S. Lupan, N. Markova, M. Montessori,
Yu. Rudnyk. The research objective. Despite the
fact of the positive influence of the
teaching of foreign language to children
in the preschool period of childhood on
general cognitive development and
further successes has been proved by
scientists, they need a thorough,
scientifically grounded selection of ways
of organizing the outlined process in
working with children of junior
preschool age due to their psychophysiological peculiarities of
development. The statement of basic
materials. Many authors consider the
preschool age to be exceptionally
"sensitive" to the perception and
reproduction of the language. The development of the native language
precedes the development of the foreign
language and gives the basis for
mastering the second language. In
addition, there is an intensive
development of all physical and mental
processes that are "adapted" to the
environment surrounding the child,
which, in turn, permits the natural way
to acquaint children with the basics of
foreign language communication.
Consideration of the above-mentioned is
especially important in working with
children of junior preschool age, as the
mechanism of their psycho-physiological
development is extremely vulnerable. In
this case, the use of pedagogical
technologies serves for its diversification,
which stimulates and accelerates it.
However, not all innovational
technologies offered by modern
educators are designed for work with
children of junior preschool age or
adapted to such. Conclusions For junior
preschoolers, involuntary perception and
memory of speech, both native and
foreign, is characteristic. Given the
psychological capabilities of this age
group, we can conclude that a foreign
language, studied precisely in this age
period, is perceived easily and
informally and assimilated without
additional efforts on the part of the child
provided methodically competent
organization of the process. At the
current stage, the issue of teaching
children of preschool age on the
principles of innovative technologies,
which act as an effective means in the
conditions of development of children of
this age category becomes more and
more popular.