Актуальність дослідження
обумовлена процесами глобалізації та
переходу суспільства на вищий рівень розвитку – «цифрове суспільство»,
що характеризується високотехнологічними змінами в різних сферах
життєдіяльності людини.
Постановка проблеми. Яке
місце та значення STEM-освіти в
процесі культуротворчості та
формування креативної особистості.
Аналіз останніх досліджень і
публікацій. Вивченню STEM-освіти
та цифрового суспільства присвячені
праці таких іноземних та
вітчизняних вчених, як:
Андрюкайтене Р., Пэлфри Дж.,
Смолл Х., Г., Хойслинг Р., Фукуяма Ф.,
Кивлюк О., Олексенко Р., Рижова І.,
Соснін О.
Постановка завдання.
Визначити ряд практичних
рекомендацій щодо формування
концепції STEM-освіти.
Виклад основного матеріалу.
Проаналізовано STEM-освіту як
сучасний соціальний та культурний
феномен, який є фундаментальним в
сучасній освіті інформаційно-інноваційного суспільства. Stem-освіта розглядається як основа
підготовки висококонкурентних
спеціалістів, здатних стати
креативною основою формування
інноваційно-інформаційного суспільства, яке є високотехнологічним,
високорозумним, що потребує
виховання креативної особистості,
креативної освіти, креативної
творчості.
Висновки. Доведено, що в основі
STEM-освіти процеси культуротворчості, яка є основою проективно-конструктивістської діяльності,
метою якої є створення нових
об’єктів, що задовольняють потреби
людини.
Urgency of the research is
conditioned by the processes of
globalization and the transition of the society to a higher level of development
such as "digital society", which is
characterized by high-tech changes in
various spheres of human life.
Target setting. What is the place
and importance of STEM-education in
the process of cultural creation and the
formation of a creative personality.
Actual scientific researches and
issues analysis. The works of such
foreign and national scientists as
R. Andriukaitene, Dzh Pelfri, Н. Smoll,
R. Khoislynh, F. Fukuiama, O. Kyvliuk, R.
Oleksenko, I. Ryzhova, O. Sosnin, are
devoted to the study of STEM-education
and digital society.
The research objectives. To
identify a number of practical
recommendations as to the
conceptualisation of STEM-education.
The statement of basic materials.
STEM-education was analyzed as a
modern social and cultural phenomenon,
which is fundamental in the modern
education of the information and
innovation society. STEM-education is
considered as the basis for the
preparation of highly competitive
specialists who will be able to become the
creative basis for the formation of an
innovative information society, which is
high-tech, advanced intelligence, which
requires the education of a creative
person, creative education, creative
activities.
Conclusions. It is proved that
cultural creativity processes, which is the
basis of a projective-constructivist
activity underlie the STEM-education.
The purpose of a projective-constructivist
activity is the creation of new objects that
can satisfy human needs.