У статті висвітлено поетапну методику вокального навчання майбутніх учителів
музики на засадах особистісно-орієнтованого підходу, яка відбувається за визначеними
етапами: організаційно-ознайомлювальним, інформативно-діяльнісним, виконавсько-творчим.
Навчальний процес на першому етапі спрямовується на зацікавлення студентів мистецтвом
вокалу, формування позитивних емоційно-вольових установок, первісної мотивації до занять.
Вокальна діяльність студентів має переважно репродуктивно-наслідувальний характер. Мета
другого етапу- оволодіння комплексом вокально-технічних умінь та навичок, формування навичок усвідомленого координування процесом фонації та здійснення оцінювально-
аналізувальних дій. Завдання третього етапу: узагальнення та закріплення досвіду вокального
виконавства, формування у студентів виконавських і педагогічнихзнань, умінь та навичок,
нагромадження репертуару для проведення просвітницької роботи. На всіх етапах
використовувалися репродуктивні, проблемно-пошукові, інтернативні, практичні та оцінні
методи та прийоми навчання.
В статье освещена поэтапная методика вокального обучения будущих учителей музыки
на основе личностно-ориентированного похода, которая имеет следующие этапы:
организационно-ознакомительный, информативно-деятельностный, исполнительско-
творческий. Учебный процесс на первом этапе направляется на формирование интереса
студентов к искусству вокала, положительных эмоционально-волевых установок,
первоначальной мотивации к занятиям. Вокальная деятельность студентов имеет
преимущественно репродуктивно-подражательный характер. Цель второго этапа – овладение
комплексом вокально-технических умений и навыков, формирование навыков осознанного
координации процессом фонации и осуществления оценочно-анализирующих действий. Задача
третьего этапа: обобщение и закрепление опыта вокального исполнительства, формирование у студентов исполнительских и педагогических знаний, умений и навыков, накопление
репертуара для проведения просветительской работы. На всех этапах используються
репродуктивные, проблемно-поисковые, интернативные, практические и оценочные методы и
приемы обучения.
The article deals with the step-by-step method of vocal training of future music teachers on the
basis of a personality-oriented campaign, which has the following stages: organizational, fact-finding,
informative, activity-oriented, performing and creative. The educational process at the first stage is
directed to the formation of students’ interest in the art of vocal, positive emotional-volitional attitudes,
the initial motivation for studies. Vocal activity of students is mainly reproductive and imitative. The
goal of the second stage is to master the complex of vocal-technical skills and skills, to develop skills of
conscious coordination of the phonation process and implementation of evaluation and analysis
actions. The task of the third stage: generalization and consolidation of the experience of vocal
performance, the formation of students performing and pedagogical knowledge, skills, accumulation of
repertoire for educational work. At all stages, reproductive, problem-searching, internative, practical
and evaluation methods and methods of instruction are used.