У статті розглянуто важливі аспекти розвитку творчого потенціалу особистості й
розвитку креативності, а саме малюнок, звук і спонтанний рух, а також особливості їх
поєднання в арт-терапевтичному просторі. Йдеться про значущість вираження емоцій, адже
саме таким чином здійснюється знайомство з власними емоціями, їх прийняття. Важливою
частиною навчального арт-терапевтичного процесу є робота з усвідомлення, де в тілі
локалізуються різні емоції і пошуку їхнього співвідношення з рухами, що виражають ці емоції.
Пропонується використовувати саме можливості людського тіла і мистецтва з метою
вивільнення, самовираження, саморозкриття, пошуку, усвідомленості, розвитку рефлексії.
Мистецтво дає змогу відчути багатошаровість сприйняття реальності. Через імпровізаційну
гру виникає можливість пізнати мінливість людської природи, її неоднозначність і
невизначеність. Це і є свого роду освітня технологія.
В статье рассмотрены важные аспекты развития творческого потенциала личности и
развития креативности, а именно рисунок, звук и спонтанное движение, а также особенности
их сочетания в арт-терапевтичном пространстве. Идет речь о значимости выражения
эмоций, ведь именно таким образом осуществляется знакомство с собственными эмоциями,
их принятие. Важной частью учебного арт-терапевтичного процесса является работа из
осознания, где в теле локализуются разные эмоции и поиску их соотношения с движениями,
которые выражают эти эмоции. Предлагается использовать именно возможности
человеческого тела и искусства с целью высвобождения, самовыражения, саморозкриття,
поиску, осознанности, развитию рефлексии. Искусство дает возможность почувствовать
многослойность восприятия реальности. Через импровизационную игру возникает
возможность познать изменчивость человеческой природы, ее неоднозначность и
неопределенность. Это и есть своего рода образовательная технология.
The important aspects of development of creative potential of personality and development of
kreativnosti are considered in the article, namely picture, sound and spontaneous motion, and also
features of their combination in art terapies space. Speech goes about meaningfulness of expression of
emotions, in fact just the same appearance is carry out an acquaintance with own emotions, their
acceptance. By important part educational art terapies process there is work from an awareness, where in a body different emotions are localized and to the search of their correlation with motions
which express these emotions. It is suggested to utillize exactly possibilities of human body and art with
the purpose of freeing, self-expression, samorozkrittya, search, realized, development of reflection. An
art is given by possibility to feel multi-layeredness of perception of reality. Through an improvisation
game there is possibility to get to know changeability of human nature, its ambiguousness and
vagueness. It is the family educational technology.