Бронхо-легеневі захворювання займають одне із провідних місць у структурі захворюваності як у світі, так і в Україні. Тому сьогодні триває пошук альтернативних методів та більш ефективних організаційно-методологічних рішень при фізичній реабілітації дітей з бронхо-легеневими захворюваннями. Організм дитини є складною багатокомпонентною системою. Тому беручи до уваги досвід провідних спеціалістів у галузі фізичної реабілітації дітей з бронхо-легеневими захворюваннями та виходячи з принципів реабілітації та дидактичних принципів нами модифіковано ряд принципів, якими потрібно керуватися при реалізації фізичної реабілітації дітей з бронхо-легеневими захворюваннями в умовах стаціонарного лікування.
Broncho-pulmonary diseases occupy one of leading places in the structure of morbidity in the world as well as in Ukraine.
So today, the search for alternative and more efficient organizational and methodological solutions in the physical rehabilitation of children with bronchopulmonary diseases. The body of the child is a complex multicomponent system. So today, continues the search for alternative and more efficient organizational and methodological solutions. Approach to studying the basic principles of physical rehabilitation in general and in broncho-pulmonary diseases particular, we found that almost all authors stress the early start of rehabilitation measures and that they should be comprehensive, systematic and individual.
Most authors consider the programs and methods of physical rehabilitation as based on the principles of medicine rehabilitation or combine both principles of medicine rehabilitation and physical education. Therefore, taking into account the experience of leading experts in the field of physical rehabilitation of children with bronchopulmonary diseases and based on the principles of rehabilitation and didactic principles we modified a number of principles that should guide the implementation of physical rehabilitation of children with bronchopulmonary diseases in terms of patient treatment at the hospital. The combination of these principles in physical rehabilitation in the treatment of children with bronchopulmonary diseases in the hospital - ensure consistency, sustainability and comprehensiveness diagnostic, rehabilitative and preventive measures.
Бронхо-легочные заболевания занимают одно из ведущих мест в структуре заболеваемости как в мире, так и в Украине. Поэтому сегодня идет поиск альтернативных методов и более эффективных организационно-методологических
решений при физической реабилитации детей с бронхо-легочными заболеваниями. Организм ребенка является сложной многокомпонентной системой. Поэтому учитывая опыт ведущих специалистов в области физической реабилитации детей с бронхо-легочными заболеваниями и исходя из принципов реабилитации и дидактических принципов нами модифицирован ряд принципов, которыми следует руководствоваться при реализации физической реабилитации детей с бронхо-легочными заболеваниями в условиях стационарного лечения.