У статті розглянуто систему тестування фізичної підготовленості дітей та молоді у загальноосвітніх школах США. Показано технологію застосування науково обґрунтованих тестів для об’єктивного оцінювання школярів у процесі фізичного виховання. Для прикладу наведено різні тестові програми, які популярні у шкільної освіті США: Асоціації здоров’я, фізичного відпочинку і танців; Президетські тести для учнів від 6 до 17 років та ін. Застосування тестових програм дозволяє учням отримати від учителя об’єктивну оцінку особистої фізичної підготовленості до суспільного життя, яка позитивно сприяє успішної праці у майбутньому у різних сферах промисловості, виробництва, сільського господарства, освіти, культури, підготовку частини юнаків до військової служби тощо.
Широке застосування тестів та об’єктивного оцінювання учнів в американських школах вважається одним з
головних чинників ефективності дидактичного процесу з фізичного виховання. Важливою метою оцінювання учнів є
виховання у них позитивного відношення до систематичних занять фізкультурою та спортом, орієнтування їх на
активний, здоровий стиль життя. У школах США також застосовується самооцінювання учнів, яке дає можливість
проаналізувати їм свої успіхи і недоліки у фізичному розвитку, рухової підготовленості та рівні знань теоретичних
питань з фізичного виховання та гігієни
In the article the system of testing fitness of children and young people in secondary schools in the United Sates. Showing application technology research-based test for objective evaluation of pupils education. For example given the various test
programs that are popular in schools education USA: Association of Health, Physical and Dance, President Test for students from 6 to 17 years and other. Offered for different age group of schoolchildren test are not basic standards of their physical education that teacher should be the basic standards of their physical education that teacher should be the basic of content classes on the subject and work with
students to get better results in these exercises, as in the former Soviet Union and other countries socialist camp to prepare students for drafting standards and system RLD. The use of test programs allows students get from the teacher an objective assessments of personal physical fitness to public life, which positively contributes work in the future in various fields of industry, manufacturing, agriculture, training of youths
for military service and more. Widespread use of benchmarks and objective assessments of students in American schools is one of the main factors of efficiency of didactic process of physical education. Important to assess students. Have education in their positive attitude to systematic physical culture and sports orientation of an active healthy lifestyle in US schools also apply self-assessment of students, which allows them to analyze their successes and shortcomings in physical preparedness and level of knowledge of theoretical physical education and health.
В статье рассмотрено систему тестирования физической подготовленности детей и молодежи в общеобразовательных школах США. Показано технологию использования научно-обоснованных тестов для объективного оценивания школьников в процессе физического воспитания. Для примера приведены разные тестовые программы: Ассоциации здоровья, физического отдыха и танцев; Президентские тесты для учащихся от 6 до 17 лет и др. Широкое использование тестовых программ позволяет учащимся получить от учителя объективную оценку
своей физической подготовленности к общественной жизни, успешной работе в разных сферах промышленности, сельского хозяйства, образования, медицины, культуры, подготовке части юношей к воинской службе и др.