У формуванні правильної постави провідну роль відіграють рівень розвитку м'язів тулуба і стан хребта. Оцінка їх функціонального стану, перш за все, необхідна, для визначення базисного рівня, який буде служити підставою для
побудови програм фізичної реабілітації школярів з порушенням постави. У статті представлені результати дослідження рухливості хребта і витривалості м'язів тулуба у дітей молодшого шкільного віку з порушенням постави, визначені гендерні особливості як основа для подальшого
персоніфікованого підходу до її корекції засобами фізичної реабілітації. Під час профілактичного огляду учнів порушення постави переважали у дівчаток (59,3%). При антропометрії хребта було встановлено його відхилення від осі практично однакове як у хлопчиків, так і дівчаток. При дослідженні функціонального стану хребетного стовпа і оточуючих його м'язів встановлено, що для хлопчиків більш характерні: обмеження рухливості хребта, зниження тонусу і скоротливої здатності м'язів передньої черевної стінки. Для девочек – снижение статической силовой выносливости мышц спины, боковых зон туловища, а также статической и динамической силовой выносливости мышц передней брюшного стенки.
Встановлено, що у дітей молодшого шкільного віку зі сколіотичною поставою більш виражена обмеженість
рухливості хребетного стовпа у хлопчиків у порівнянні з дівчатками є гендерної особливістю.
The formation of a correct posture leading role played by the level of development of the trunk muscles and spine condition.
Evaluation of functional state, first of all, it is necessary to determine the baseline, which will serve as a basis for building a program of physical rehabilitation of students with impaired posture. The article presents the results of a study of mobility of the spine and trunk muscles endurance in children of primary school age with impaired posture, defined gender features as a basis for further personalized approach to its correction by means of physical rehabilitation. During routine inspection of posture disorders of pupils prevailed in girls (59.3%). When the spine anthropometry was established its deviation from the axis is almost the same as that of boys and girls. In the study of the functional state of the spine and surrounding muscles found that boys are more characteristic: limit spinal mobility, reduced tone and contractility of the muscles of the anterior abdominal wall.
For girls - reducing static power endurance of muscles of the back, side torso zones, as well as static and dynamic strength
endurance muscles of the anterior abdominal wall. It was found that primary school children with scoliosis posture more severe limitation of the mobility of the spine in boys than girls is a gender feature.
В статье представлены результаты исследования подвижности позвоночника и выносливости мышц туловища у детей младшего школьного возраста с нарушением осанки, определены гендерные особенности как основа для дальнейшего персонифицированного подхода к ее коррекции средствами физической реабилитации. Во время профилактического осмотра учащихся нарушения осанки преобладали у девочек (59,3%). При антропометрии позвоночника было установлено его отклонение от оси практически одинаковое как у мальчиков, так и девочек.
При исследовании функционального состояния позвоночного столба и окружающих его мышц установлено, что для мальчиков более характерны: ограничение подвижности позвоночника, снижение тонуса и сократительной
способности мышц передней брюшной стенки. Для девочек – снижение статической силовой выносливости мышц спины, боковых зон туловища, а также статической и динамической силовой выносливости мышц передней брюшного стенки.
Установлено, что у детей младшего школьного возраста со сколиотической осанкой более выраженная ограниченность подвижности позвоночного столба у мальчиков по сравнению с девочками является гендерной особенностью.