У статті досліджено рівень рухової активності дітей старшого дошкільного віку. Авторами здійснено спробу узагальнити існуючі вітчизняні та зарубіжні підходи щодо впливу рухової активності на фізичний та психічний розвиток дітей старшого дошкільного віку з дефіцитом уваги.
The level of physical activity of children of the senior preschool age was explored in the article. The author attempted to summarize the existing domestic and foreign approaches regarding the influence of physical activity on the physical and mental
development of children of the senior preschool age with Attention Deficit Disorder.
The authors emphasize that the motor activity of children with ADHD is one of the key incentives for the development of structures and functions of the child's body, but the positive impact it can have only when its level is within optimal values. Сonducted theoretical study shows that physical activity plays an essential role for normal physiological and mental development of children with ADHD.
The theoretical foundations of motor activity of preschool children with ADHD demonstrate a differentiated approach among scientists to this problem. Therefore, there is a desirability and the need to develop a comprehensive experimental program aimed at correcting attention deficit of senior preschool children by means of physical education.
В статье исследован уровень двигательной активности детей старшего дошкольного возраста. Авторами предпринята попытка обобщить существующие отечественные и зарубежные подходы, касающиеся влияния двигательной активности на физическое и психическое развитие детей старшего дошкольного возраста с дефицитом внимания.