Дослідження присвячене вивченню змісту мотивації до занять спортом на різних етапах тренувально-змагальної діяльності, розробці методики формування мотивації юних спортсменів-плавців на початковому етапі підготовки та
експериментальній перевірці її ефективності. Систематизовано найбільш відомі підходи щодо ролі особистісних і ситуаційних факторів у формуванні мотивації до спортивної діяльності, а також класифікації та змісту етапів мотиваційного
процесу. Визначено, що мотив досягнення успіху в спорті обумовлений складною взаємодією особистісних факторів або мотивів (ситуаційні фактори; результуючі тенденції, емоційні реакції; поведінка пов’язана з досягненнями) та мотивів вибору
дітьми виду спорту.
The thesis studies the motivation for sports at different stages of trainingand competition activity, development of the methods to form the motivationof young swimming athletes at the initial stage of training and experimentalverification of its efficiency. The author has systemized the most well-knownapproaches to the
importance of the personal traits and situational factors in theformation of motivation for sports activity as well as submitted classification andthe subject-matter at all stages within the motivation process. It is establishedthat the motivation for the sports
achievements depends on the complex interactionof the personal traits or reasons (situational factors; resulting tendencies (behavioralmodel); emotional reaction; behavior is connected with an achievement)) and reasons for choosing the certain sport by children.
Исследование посвящено изучению содержания мотивации к занятиям спортом на различных этапах тренировочно-соревновательной деятельности, разработке методики формирования мотивации юных спортсменов-пловцов на начальном этапе подготовки и экспериментальной проверке ее эффективности. Систематизированы наиболее известные подходы к роли личностных и
ситуационных факторов в формировании мотивации к спортивной деятельности, а также классификации и содержания этапов мотивационного процесса. Определено, что мотив достижения успеха в спорте обусловлен сложным
взаимодействием личностных факторов или мотивов (ситуационные факторы; результирующие тенденции, эмоциональные реакции, поведение связано с достижением) и мотивов выбора детьми вида спорта.