Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лю Цзін
dc.date.accessioned 2018-06-25T08:13:43Z
dc.date.available 2018-06-25T08:13:43Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Лю Цзін. Функціональний аналіз розвитку вокального слуху підлітків / Лю Цзін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 23 (28). - С. 131-135. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19702
dc.description.abstract Стаття розкриває питання розвитку вокального слуху дітей підліткового віку в процесі вокально-хорового навчання. Визначено значення співацького навчання підлітків в умовах загальноосвітньої школи. Проведено функціональний аналіз процесу розвитку вокального слуху дітей підліткового віку. Основними функціями цього процесу визначено світоглядно-особистісну, естетично-розвивальну, культуротворчу, емоційно-гедоністичну, пізнавально-виховну. Обґрунтовано необхідність широкого використання означених функцій в процесі вокально-хорового навчання підлітків. ua
dc.description.abstract The article reveals the development of the vocal hearing of adolescent children in the process of vocal-choral training. The values of the singer studying teenagers in the conditions of a comprehensive school are determined. Noting the increasing interest of teenagers in vocal art, unfortunately, we have to state that due to the lack of positive influence and proper control by the family and the school, certain negative processes take place in the modern youth and teenage environment, which leads to deepening of their moral and value deformations. Researchers of musical pedagogy drew attention to the problem of the formation of pitch, harmonious, timbre hearing, metrorhythmic sensation, peculiarities of musical perception, polyphonic singing. The development of vocal hearing remained an unresolved problem in the musical pedagogy of the general education school, despite a number of studies in this field. In this regard, it is necessary to conduct a functional analysis of the development of vocal hearing in adolescent children. The analysis made it possible to define the main functions of this process as a worldview-personal, aesthetically-developing, cultural, emotionally-hedonic, cognitive-educational. Based on the essence of the vocal hearing of adolescents, we note that its development occurs as a result of active mental activity, is ensured by the depth of aesthetic perception. Mental activity involves the activation of such psychological processes as imagination, musical memory, attention and thinking that characterizes adolescence, which ensures the ideological and moral development of adolescents, and it is advisable to go out to music and educational work with them, because during this period a broad and deep spiritual and social growth. The necessity of wide use of these functions in the process of vocal-choral education of adolescents is substantiated. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject співацьке навчання ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject функції ua
dc.subject розвиток вокального слуху ua
dc.subject singing ua
dc.subject teenagers ua
dc.subject functions ua
dc.subject development of vocal hearing ua
dc.subject.classification 373.016.139 ua
dc.title Функціональний аналіз розвитку вокального слуху підлітків ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу