У статті досліджено форми і методи профорієнтаційної роботи із забезпечення кадрового потенціалу у залізничній галузі в Україні у ХІХ столітті. Проведено її порівняльний аналіз із загальними положеннями профорієнтаційної роботи на сучасному етапі. Показано ключову роль галузевого підпорядкування навчальних закладів Міністерству шляхів сполучення у організації та проведенні профорієнтаційної роботи того періоду. Визначено роль і місце початкової галузевої освіти фахівців залізничного транспорту у загальній системі забезпечення кадрового потенціалу, яка стала не тільки підґрунтям для неперервної професійної підготовки фахівців для залізничноїгалузі, але і важливим чинником у профорієнтаційній роботі.
В статье исследованы формы и методы профориентационной работы по обеспечению кадрового потенциала в железнодорожной отрасли на Украине в ХІХ ст. Проведен её сравнительный анализ с общими положениями профориентационной работы на современном этапе. Показано ключевую роль ведомственного подчинения учебных заведений Министерству путей сообщения в организации и проведении профориентационной работы того периода. Определена роль и место начального ведомственного образования специалистов железнодорожного транспорта в общей системе обеспечения кадрового потенциала, которая стала важным элементом в профориентационной работе.
In the article the forms and methods of vocational guidance work on providing ofstaff potential at railway branch in Ukraine in the 19th century are researched.Its comparative analysis with the presentvocational guidance workis done. The key role of branch subordination of educational institutions to the Ministry of railway communication in the organisation and carrying out the vocational guidance work that period is highlighted.The role and place of the primary branch education of railway transport specialists in the total providing system with staff potential is determined. Theprimary education was not only the basis for further continuous professional training of rail transport specialists, but also an important factor in vocational guidance work, in creation of railwaymen family dynasties.