У статті розкрито сутність і схарактеризовано структуру змісту технологічної підготовки вчителя технологій, яка передбачає єдність її теоретичної і практичної складових, тобто систему знань, операцій та компетенцій. Запропоновано трактування технологічної компетентності майбутнього вчителя технологій. На основі аналізу навчальних програм трудового навчання та технологій, що широким спектром охоплюють різні види діяльності, у тому числі і проектну, на підставі чого їх можна вважати пропедевтикою дизайнерської діяльності, визначено їх можливості для формування в учнів знань з основ дизайну. Зазначено, що дизайн, крім власне художнього конструювання, передбачає практично весь комплекс проблем, пов’язаних зі створенням предметного середовища проживання і важливих в освітньому та виховному плані. Визначено методологічні аспекти дизайн-підходу в технологічній освіті.
В статье раскрыта сущность и охарактеризована структура содержания технологической подготовки учителя технологий, которая предусматривает единство её теоретической и практической составляющих, то есть систему знаний, операций и компетенций. Предложена трактовка технологической компетентности будущего учителя технологий. На основе анализа учебных программ трудового обучения и технологий, которые широким спектром охватывают различные виды деятельности, в том числе и проектную, на основании чего их можно считать пропедевтикой дизайнерской деятельности, определены их возможности для формирования у учащихся знаний по основам дизайна. Отмечено, что дизайн, кроме собственно художественного конструирования, предусматривает практически весь комплекс проблем, связанных с созданием предметной среды и важных в образовательном и воспитательном плане. Определены методологические аспекты дизайн-подхода в технологическом образовании.
In the article the author determined the nature and structure of the technological content of teacher training technology that provides unity of theoretical and practical components, that the system of knowledge, competencies and operations. An interpretation of the technological competence of future teachers of technology. Based on the analysis of labor studies curriculum and technology, covering a wide range of different activities, including design, whereby they can be considered propedeutics design activities, defined their opportunities for development of students knowledge on the basics of design. Indicated that design, besides the artistic design involves almost the entire range of problems associated with the creation of meaningful and important habitat in education and educational background. Determined methodological aspects of the design approach to technology education.