У статті розкрито професійно-орієнтований характер трудового виховання у процесі навчально-пізнавальної діяльності та його значення у розвитку особистості учня. Визначено сутність поняття трудового виховання та актуальність вищезазначеної проблеми у контексті підготовки молоді до свідомого вибору професії та майбутньої професійної діяльності. Проаналізовано проблему професійного самовизначення особистості в сучасних умовах та психологічної готовності до праці, що полягає у розвитку індивідуальних особливостей учнівської молоді, їх реалізацію та ствердження через надбання знань, вмінь та навичок у процесі навчально-пізнавальної діяльності, належного рівня загальноосвітньої та початкової професійної підготовки. Окреслено основні завдання трудового виховання у формуванні глибокомотивованого відношення до праці та формування відповідних якостей особистості, таких як уміння працювати в колективі, почуття самостійності та відповідальності, самоствердження; загального інтелектуального розвитку учнів за допомогою засобів трудового навчання та професійної орієнтації.
В статье раскрыто профессионально-ориентированный характер трудового воспитания в процессе учебно-познавательной деятельности и его значение в развитии личности учеников. Определено суть понятия трудового воспитания и актуальность вышеуказанной проблемы в контексте подготовки молодежи к осознанному выбору профессии и будущей профессиональной деятельности. Проанализировано проблему профессионального самоопределения личности в современных условиях и психологической готовности к труду, что заключается в развитии индивидуальных особенностей учеников, их реализации та утверждения через получение знаний, умений и навыков в процессе учебно-познавательной деятельности, достойного уровня общеобразовательной и начальной профессиональной подготовки. Очерчено основные задачи трудового воспитания в формировании глубоко мотивированного, заинтересованного отношения к труду и развития соответствующих качеств личности, таких как умение работать в команде, самостоятельность и ответственность, самоутверждение; общего интеллектуального развития учеников с помощью средств трудового обучения и профессиональной ориентации.
This article describes professional determination of personality namely selection of future occupation in to modern environment from prospective of preparation to professional life and conscientious work. Linkage between the person and its profession has objective to managemutual consent of personality and the job driven by trading of professional qualities to achieve better terms of life. Having in mind that personality has potential capabilities to execute certain functions, that’s important to align its exchange with occupation to support in to development of professionalism. How ever society established the balance between industry needs and satisfaction of personality demands, therefore school education should support into professional orientation to lead teens in to professional determination with in modern and fast changing environment, general intellectual development of students by the help of facilities of the labour educating and professional orientation.