Методичний аспект фахової підготовки майбутніх учителів музики розглядається у
статті в контексті теоретичного переосмислення освітнього процесу в педуніверситеті у
зв’язку зі зміною освітньої парадигми. Визначені педагогічні умови формування гуманістичної
світоглядної позиції студентів.
Методический аспект профессиональной подготовки будущих учителей музыки
рассматривается в статье в контексте теоретического переосмысления образовательного
процесса в педагогическом университете в связи с изменением образовательной парадигмы.
Определены педагогические условия формирования гуманистической мировоззренческой
позиции студентов.
The article deals with the problem of the artistic and pedagogical training of the music teachers
in the modernization of educational system in Ukraine and China integration into the global
educational community. A scientific explanation of the functional-content features of the artistic and
educational activities is argued, the original interpretation of the content and the forms of classes is
provided, the pedagogical conditions and the ways of optimization of professional training are
revealed.