Дана стаття присвячена проблемі розвитку комунікативної компетентності учителя як
необхідної професійної складової педагогічної майстерності.
На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної й спеціальної літератури,
практичного досвіду розглянуто основні концептуальні підходи до формування комунікативної
компетентності майбутніх учителів нефілологічних спеціальностей у процесі їх професійної
підготовки.
Обґрунтовано особливості організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх
учителів у процесі вивчення риторики, а також визначено необхідність дотримання при цьому
певних вимог: створення відповідних психолого-педагогічних умов, розробки цілісної
професійно-методичної системи навчання.
Зроблено висновок, що вивчення риторики й володіння риторичною компетентністю –
одним із важливих чинників формування комунікативної компетентності майбутнього
вчителя.
Статья посвящена вопросу развития коммуникативной компетентности учителя как
необходимой профессиональной составной педагогического мастерства.
На основании теоретического анализа психолого-педагогической и специальной
литературы, практического опыта рассмотрены основные концептуальные подходы к
формированию коммуникативной компетенции будущих учителей нефилологических
специальностей в процессе их профессиональной подготовки.
Обусловлены особенности организации учебно-познавательной деятельности будущих
учителей в процессе изучения риторики, а также определены при этом необходимые
требования: создание соответствующих психолого-педагогических условий, разработки
целостной профессионально-методической системы обучения.
Сделан вывод, что изучение риторики и овладение риторической компетентностью – одним из важных факторов формирования коммуникативной компетентности будущего
учителя.
The article is devoted the question of development of communicative competence of teacher as
necessary professional component pedagogical trade.
On the basis of theoretical analysis of psikhologo of pedagogical and special literature, practical
experience the basic conceptual going is considered near forming of communicative jurisdiction of
future teachers of unphilological specialities in the process of their professional preparation.
The features of organization of educational-cognitive activity of future teachers are conditioned
in the process of study of rhetoric, and also necessary requirements are certain here: creation of the
proper психолого-педагогических terms, developments of the integral professionally-methodical
departmental teaching.
A conclusion is done, that study of rhetoric and capture a rhetorical competence – one of
important factors of forming of communicative competence of future teacher.