Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вища художньо-графічна освіта як шлях до успішної самореалізації особистості

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Радомська, А. М.
dc.date.accessioned 2018-05-22T09:54:58Z
dc.date.available 2018-05-22T09:54:58Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Радомська, А. М. Вища художньо-графічна освіта як шлях до успішної самореалізації особистості / А. М. Радомська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 53-56. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19234
dc.description.abstract У статті розглядається проблема освітнього стандарту для художньо-графічної освіти. В сучасних умовах освітній стандарт потребує постійного оновлення, підпорядковуючись зростанню вимог суспільства до якості знань і умінь, отриманих молоддю шляхом вищої художньої освіти. В цьому зв’язку розглядається суспільна роль художньої культури. В статті наголошується на зв’язку поколінь в художній культурі і художній освіті. Шляхом художньо-графічної освіти здійснюється формування художньої культури. Авторський підхід до фахової діяльності розглядається в зв’язку з актуальною концепцією креативності. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема образовательного стандарта для художественно-графического образования. В современных условиях образовательный стандарт требует постоянного обновления, подчиняясь росту требований общества к качеству знаний и умений, полученных молодежью путем художественного образования. В этой связи рассматривается общественная роль художественной культуры. Путем художественно-графического образования осуществляется формирование художественно-графической культуры. Авторский подход к профессиональной деятельности рассматривается в связи с актуальной концепцией креативности. ua
dc.description.abstract The article focuses on proving of the educational standards for the graphic art teaching in path of human values of global society. Within modern conditions the educational standard requires a constant renewal, subject to rapid growth requirements of society in the quality of knowledge and skills acquired by the young people of higher art education. In this stare, the community considered the role of artistic culture, including art. The article emphasizes the connection of generations in the artistic culture and art education. Teaching art courses throughout the time was an integral component of the overall content of teacher training in Ukraine. The author emphasizes the social, psychological, cultural, emotional and aesthetic relevance of the Graphic Art Education. The article updates its educational role, as a special kind of human activity. The author emphasizes that the problem that the coordination of economic and social objectives of individual, state and education are solved by updating and upgrading educational standards. The process according to the author largely relates to graphic art and education. Through Graphic Art Education is the formation of graphic art and culture. Art education is considered in this sense as a conscious, persistent and teachers controlled process, based on scientifically grounded laid psycho - educational system. It bases on a corpse of knowledge on national and global arts and skills for artistic and creative activities. The author's approach to employment activities considered in connection with the formation of the concept of creativity. The article emphasizes that art and graphic education provides the ability to artistic and imaginative development in the world. In path of the art education a person receives the ability to use the language of art. It gives to the individuals the skills and ability to create the artistic reality in the form of images. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject мистецтво ua
dc.subject освіта ua
dc.subject студент ua
dc.subject художньо-графічний ua
dc.subject образ ua
dc.subject творчість ua
dc.subject искусство ua
dc.subject образование ua
dc.subject художественно-графический ua
dc.subject творчество ua
dc.subject art ua
dc.subject education ua
dc.subject student ua
dc.subject art-graphic ua
dc.subject image ua
dc.subject creativity ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Вища художньо-графічна освіта як шлях до успішної самореалізації особистості ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу