Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Результативність розвитку операційно-діяльнісного компонента професійної компетентності керівників структурних підрозділів підприємств сфери зв’язку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бородієнко, О. В.
dc.date.accessioned 2018-05-17T08:32:52Z
dc.date.available 2018-05-17T08:32:52Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Бородієнко, О. В. Результативність розвитку операційно-діяльнісного компонента професійної компетентності керівників структурних підрозділів підприємств сфери зв’язку / О. В. Бородієнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 29(39). - С. 97-102. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19138
dc.description.abstract У статті представлено результати експериментальної перевірки результативності розвитку операційно-діяльнісного компоненту професійної компетентності керівників структурних підрозділів підприємств сфери зв’язку (на прикладі керівників структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку та обслуговування споживачів). Визначено динаміку розвиненості операційно-діяльнісного компонента керівників, проаналізовано та проінтерпретовано отримані експериментальні дані на основі порівняльного аналізу емпіричних даних до та після формувального етапу експерименту. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты экспериментальной проверки результативности развития операционно-деятельностного компонента профессиональной компетентности руководителей структурных подразделений предприятий отрасли связи (на примере руководителей структурных подразделений по продаже услуг связи и обслуживания потребителей). Определена динамика уровней развитости операционно-деятельностного компонента руководителей, проанализированы и проинтерпретированы полученные экспериментальные данные на основе сравнительного анализа эмпирических данных до и после формирующего этапа эксперимента. ua
dc.description.abstract The article presents the results of the experimental verification of the effectiveness of the development of the operational and activity component of the professional competence of the heads of departments in communication companies (on example of the heads of sale of communication services and customer service departments). The dynamics of development of operational and activity component of managers was determined, the experimental data were analyzed and interpreted on the basis of comparative analysis of empirical data before and after the formation stage of the experiment. Experimental verification of the effectiveness of the development of the operational and activity component of professional competence included: assessment of the levels of development of elements by the technology of assessment centers before the participation of managers in trainings; participation in trainings and post-training support; assessment of the levels of development of elements by the technology of assessment-centers after the participation in trainings and post-training support. For an expert assessment of the levels of development of elements of the operational and activity component of professional competence, it was developed a specific questionnaire. Statistical processing and comparability of the results obtained included the process during which the absolute values of the points that each participant received during the expert evaluation, have been converted into relative, which in turn were differentiated by levels. In order to analyze and interpret the results, it counted such indicators as the average score for each behavioral phenomenon, the mean square deviation, variance, the Cramer-Welch criterion, the criterion in the context of each stage of the assessment-center. As a result of the experimentally performed verification of the effectiveness of the development of the operating activity component of the effectiveness of the development of the operational and activity component of the professional competence of the heads of sale of communication services and customer service departments there were positive changes in levels of its development. Positive dynamics in the levels of development of the operational and activity component of professional competence was demonstrated by the effectiveness of the author's pedagogical system of development of professional competence of the investigated category of managers. Thus, changes in the levels of development of elements of the operational and activity component of the professional competence of the investigated category of managers are significant and determined by the use of experimental teaching methods. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна компетентність ua
dc.subject система розвитку ua
dc.subject керівники структурних підрозділів ua
dc.subject експериментальна перевірка ua
dc.subject продаж послуг зв’язку ua
dc.subject обслуговування споживачів ua
dc.subject результативність ua
dc.subject профессиональная компетентность ua
dc.subject система развития ua
dc.subject руководители структурных подразделений ua
dc.subject экспериментальная проверка ua
dc.subject продажа услуг связи ua
dc.subject обслуживание потребителей ua
dc.subject результативность ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject system of development ua
dc.subject heads of departments ua
dc.subject sales service ua
dc.subject customer service ua
dc.subject experimental verification ua
dc.subject effectiveness ua
dc.subject.classification 377/378.014.6:005.6]:654-057.17 ua
dc.title Результативність розвитку операційно-діяльнісного компонента професійної компетентності керівників структурних підрозділів підприємств сфери зв’язку ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics