Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевченко, А. С
dc.date.accessioned 2018-05-14T13:55:23Z
dc.date.available 2018-05-14T13:55:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Шевченко, А. С. Структура вокально-джазової культури виконавців / А. С. Шевченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 77-83. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19088
dc.description.abstract У статті розглянуто вокально-джазову культуру виконавця як певний рівень оволодіння виконавською діяльністю у сфері джазового співу. Доведено, що ефективність означеної діяльності залежить від комплексу специфічних якостей виконавця, структура якого складається з чотирьох компонентів – мотиваційно-ціннісного, когнітивного, комунікативного та діяльнісно-творчого. Процес формування означених компонентів вокально-джазової культури потребує відповідного дидактичного забезпечення, а саме розробки методики вокального навчання виконавців. ua
dc.description.abstract In the article the vocal jazz culture of a musician is considered as a certain level of mastery ofperforming activities in the field of jazz singing, including the possession of a set of individual features. It has been proved that the effectiveness of the specified activity depends on the set of specific qualities of a performer whose structure consists of four components: motivational-value based (it includes corresponding motives and axiological orientations of the individual, covering the interest and talent of performers for music and educational activities); cognitive (it indicates that the development of performers in jazz vocal class takes place first of all in the creative process of cognition of jazz music); communicative (responsible for the formation of musical communication experience); activitycreative (aimed at uniqueness of creative development of each individual in the process of vocal learning, which stipulates self-development of the singers’ creativity, receiving their life and musical experience). Thus, the process of structure formation of vocal jazz culture requires appropriate didactic support, including the development of methods of vocal training of the performers: the organization of training activities, during which musical interests of each individual are realized; providing completeness, consistency establishment of individual fund of educational and artistic knowledge and vocal and performing skills; stimulation of artists’ needs in creative self-expression combined with strong personal stand of the musician. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрена вокально-джазовая культура исполнителя как определенный уровень овладения исполнительской деятельностью в сфере джазового пения. Доказано, что эффективность указанной деятельности зависит от комплекса специфических качеств исполнителя, структура которого состоит из четырех компонентов - мотивацийно-ценностного, когнитивного, коммуникативного и деятельно-творческого. Процесс формирования компонентов вокально-джазовой культуры требует соответствующего дидактического обеспечения, а именно разработки методики вокального обучения исполнителей. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вокально-джазова культура ua
dc.subject компоненти структури ua
dc.subject джазовий вокал ua
dc.subject виконавці ua
dc.subject vocal jazz culture ua
dc.subject structure components ua
dc.subject jazz vocal ua
dc.subject performers ua
dc.subject вокально-джазовая культура ua
dc.subject компоненты структуры ua
dc.subject джазовый вокал ua
dc.subject исполнители ua
dc.subject.classification 784+78.036.9]:78.071.2 ua
dc.title Структура вокально-джазової культури виконавців ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу