Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методичне забезпечення процесу вокальної підготовки майбутніх вчителів музики на основі технології персоніфікації

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ло Чао
dc.date.accessioned 2018-05-07T13:14:01Z
dc.date.available 2018-05-07T13:14:01Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ло Чао. Методичне забезпечення процесу вокальної підготовки майбутніх вчителів музики на основі технології персоніфікації / Ло Чао // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 133-140. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18948
dc.description.abstract У статті актуалізовано питання підвищення якості вокальної підготовки студентів, майбутніх учителів музики. Для цього обґрунтовано доцільність технології персоніфікації. Розкрито мету такої технології та спрямованість її дієвості на конкретні аспекти цілісного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, зокрема його вокальної підготовки. До методичного забезпечення включено наукові підходи: культурологічний, психолого-історичний, аксеологічно-комунікативний, диспозиційно-ідентифікаційний, мистецько-персоналізований, герменевтичний. Розроблено та презентовано педагогічні умови, кожна з яких ґрунтується на спеціальних техніках. ua
dc.description.abstract The paper reveals the essence of personification technology in the art education. Within the scope of the study the aim of the personification technology is to improve the quality of future music teachers’ vocal training by expanding cultural and holographic projection from the past to the present and to the future development of vocal art and increasing of individual creative projection by means of the reflection on their own psychological, creative and performance opportunities and identification of themselves with the characters and images of vocal works. Methodical support for this technology is focused on: expanding vocal student’s artistic outlook by means of the inductive method; his awareness of behavioral dispositions of certain characters, their roles by means of the deductive method; enhancing of reflexive position of their own attitude to the artistic image of vocal art work as a personification of multiple culture-corresponding senses; implementation of their vocal and artistic resources, opportunities to cover their artistic and behavioral roles and achieve a high-quality vocal embodiment during performance interpretation of the work. The following scientific approaches are included into methodological support: culturological, psychological and historical, axiological and communicative, dispositional and identificatory, art and personalized, hermeneutic. ua
dc.description.abstract В статье раскрывается сущность технологии персонификации в художественном образовании. Исследование технологии персонализации заключается в повышении качества вокального обучения будущих музыкальных учителей путем расширения культурной и голографической проекции из прошлого в настоящее и в будущее развитие вокального искусства; увеличение индивидуальной творческой проекции посредством отражения собственных психологических, творческих и служебных возможностей, идентификации себя с персонажами и образами вокальных произведений. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject персоніфікація ua
dc.subject персоналізація ua
dc.subject технологія персоніфікації ua
dc.subject наукові підходи ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject вокальна підготовка ua
dc.subject майбутні вчителі музики ua
dc.subject personification ua
dc.subject personalization ua
dc.subject personalization technology ua
dc.subject scientific approaches and pedagogical conditions ua
dc.subject vocal training ua
dc.subject future teachers of music ua
dc.subject персонификация ua
dc.subject персонализация ua
dc.subject технология персонификации ua
dc.subject научные подходы ua
dc.subject педагогические условия ua
dc.subject вокальная подготовка ua
dc.subject будущие учителя музыки ua
dc.subject.classification 378.013+784 ua
dc.title Методичне забезпечення процесу вокальної підготовки майбутніх вчителів музики на основі технології персоніфікації ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics