Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Потенціал інструментально-виконавської підготовки для формування інтелектуально-творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Корчагіна, Г. С.
dc.date.accessioned 2018-03-27T07:46:18Z
dc.date.available 2018-03-27T07:46:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Корчагіна, Г. С. Потенціал інструментально-виконавської підготовки для формування інтелектуально-творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва / Г. С. Корчагіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 19 (24). - С. 38-41. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18519
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі формування інтелектуально-творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва. Ґрунтуючись на результатах аналізу робіт вітчизняних і зарубіжних вчених виявлено, що інструментально виконавська підготовки має великий потенціал для формування інтелектуально-творчих умінь у майбутніх учителів музичного мистецтва. Розкривається зміст, завдання інструментально-виконавської підготовки як найважливішої частини професійної підготовки педагога-музиканта. ua
dc.description.abstract It should be said that the aim of the article is to give information about the impact of potential instrumental performance training for creative and intellectual development of a musician. Revealed factors that determine the success of this process, and the role of potential instrumental performance training with a professional formation of future teachers of music. The article deals with the formation of intellectual and creative abilities of the future teachers of music. Based on the analysis of the works of Ukraine and foreign scientists have discovered the potential of instrumental performing preparation for the formation of intellectual and creative abilities at the future teachers of music. It should be said that the aim of the article is to give information about the impact of reading music for creative and intellectual development of a musician. Revealed factors that determine the success of this process, and the role of potential instrumental performance training with a professional formation of future teachers of music. The analysis of literature on the given problem shows that many scientists of the past paid a great attention to the problem. The content, objectives instrumental performance training as an essential part of training the teacher-musician. The analysis of literature on the given problem shows that many scientists paid a great attention to the problem. This is one of the most important problems of training of future music teachers. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтелект ua
dc.subject уміння ua
dc.subject творчість ua
dc.subject інтелектуальні здібності ua
dc.subject інтелектуально-творчі здібності ua
dc.subject intelligence ua
dc.subject ability ua
dc.subject creativity ua
dc.subject intellectual abilities ua
dc.subject intellectual and creative abilities ua
dc.subject.classification 371.124:7.071.2 ua
dc.title Потенціал інструментально-виконавської підготовки для формування інтелектуально-творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу