У статті акцентується увага на зв’язку філософських та педагогічних ідей представників Київської духовно-академічної школи. Показано, що ідейним ядром педагогічних концепцій академістів є їх погляди на сутність і призначення людини. В контексті розгляду антропології мислителів зазначеної школи виділено положення, на яких вибудовується їх педагогіка та визначаються основні завдання виховання. Проаналізовано запропонований ними ряд засобів виховного впливу, важливих у розвитку і становленні духовних сил дитини. З’ясовано, що формування духовно-розвиненої особистості неможливе без усвідомлення нею морального закону і прагнення скерувати власну волю до гармонії з ним.
В статье акцентируется внимание на взаимосвязи философских и педагогических идей представителей Киевской духовно-академической школы. Показано, что идейное основание педагогических концепций академистов составляют их взгляды на сущность и назначение человека. В контексте рассмотрения антропологии мыслителей этой школы выделено положения, на которых строится их педагогика, и определяются основные задачи воспитания. Проанализировано совокупность предложенных учеными средств воспитательного воздействия, играющих важную роль в развитии и становлении духовных сил ребенка. Установлено, что формирование духовно-развитой личности невозможно без осознания человеком сущности нравственного закона и его стремления привести свою волю в соответствие с ним.
The article focuses on correlation between philosophical and pedagogical ideas of the representatives of Kyiv spiritual academic school. It is shown that the ideological core of pedagogical conceptions of the academics are their views on the essence and destiny of a human being. In the context of examination of thinkers’ anthropology of the mentioned school emphasized the principles on which builds their education and identifies the key tasks of pedagogic. А number of educational impact that are important in the development and formation of the spiritual forces of the child offered by them are analyzed here. It was clarified that the formation of spiritually-developed personality is impossible without the awareness of the moral law and the desire to steer his own will for harmony with it.