Стаття присвячена деталізованому культурологічному аналізу конструкту "декадентського мортального кінокоду" на матеріалі фільмів зарубіжних кінорежисерів Дж. Джармуша, О. Тепцова, А. Ґермана, К. Лопушанського, Т. Хупера, Т. ван Авермаета, О. Паркера та ін. У статті розкрито культурологічні концепти "смерті Олександра Блока", "ефекту Доріана Грея", "інверсивної хронофігури смерті" як формотворчі для "декадентського мортального кінокоду" та підпорядковані єдиному структурному принципові "зміщення" всередині синематичного коду й універсального символу.
Статья посвящена детализированному культурологическому анализу конструкта "декадентского мортального кинокода" на материале фильмов зарубежных кинорежиссеров Дж. Джармуша, О. Тепцова, А. Германа, К. Лопушанского, Т. Хупера, Т. ван Авермаэта, О. Паркера и др. В статье раскрыты культурологические концепты "смерти Александра Блока", "эффекта Дориана Грея", "инверсивной хронофигуры смерти" как формотворческие для "декадентского мортального кинокода" и подчинены единому структурному принципу "смещения" внутри синематического кода и универсального символа.
The point of the article is the detailed cultural research of the "decadent cinematic code" based on a number of works produced by foreign film directors: J. Jarmush, O. Teptsov, A. German, K. Lopushansky, T. Hooper, T. Van Avermaet, O. Parker et al. The key cultural concepts: "Alexander Blok`s death", "The Picture of Dorian Gray Effect", "inversive chronological figure of death" are described in the article as formative for the "decadent cinematic code" and subordinated to the common principle of displacement inside the cinematic codes and universal symbols.