Information pedagogy is an integral part of the historical process of education modernization, and consequently, relevant social and cultural changes delegate to modern education new tasks
in the context of informatization of education and creation of a single informational educational space. Studies
of information pedagogy have a direct impact on pedagogical practice. That is, the study of the laws of activation and the
ways of introducing such a contradictory phenomenon as information pedagogy into the real educational process makes it
possible to determine dependence of qualitative characteristics of the educational process modernization on the process of information pedagogy development in the context of educational
discourse.
Інформаційна педагогіка є невід’ємною складовою історичного процесу модернізації освіти, а відтак
відповідні соціокультурні зміни делегують сучасній освіті нові
завдання в контексті інформатизації освіти та створення єдиного інформаційного освітнього простору. Дослідження інформаційної педагогіки здійснюють безпосередній вплив на
педагогічну практику. Тобто вивчення закономірностей
активізації та шляхів впровадження в реальний навчально-виховний процес такого суперечливого явища, як
інформаційна педагогіка, дає можливість визначити залежність якісних характеристик модернізації
освітнього процесу від процесу розвитку інформаційної педагогіки в контексті освітнього дискурсу.