Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Умови розвитку професійних компетентностей педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Покроєва, Л. Д.
dc.date.accessioned 2018-02-08T14:01:45Z
dc.date.available 2018-02-08T14:01:45Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Покроєва, Л. Д. Умови розвитку професійних компетентностей педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти / Л. Д. Покроєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 27(37). - С. 24-28. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17856
dc.description.abstract У статті розглянуто завдання та шляхи модернізації системи післядипломної педагогічної освіти в Україні; визначаються умови, спрямовані на оновлення й модернізацію фахових знань, формування нових компетентностей педагогів. Наголошується на можливостях регіональних (обласних) закладів післядипломної педагогічної освіти щодо науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, науково-організаційного і психолого-педагогічного супроводу інноваційної й самоосвітньої діяльності педагогів у міжкурсовий період. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются задачи и пути модернизации системы последипломного педагогического образования в Украине; определяются условия, направленные на обновление и модернизацию профессиональных знаний, формирование новых компетентностей педагогов. Актуализируются возможности региональных (областных) учреждений последипломного педагогического образования относительно научно-методического обеспечения учебно-воспитательного процесса, научно-организационного и психолого-педагогического сопровождения инновационной и самообразовательной деятельности педагогов в межкурсовой период. ua
dc.description.abstract The article deals with the problems and ways of modernizing the system of in-service teacher training education in Ukraine. The conditions for updating and upgrading teachers’ professional knowledge, developing new competencies are defined. The article highlights the potential of regional in-service teacher training institutes regarding scientific and methodological support of the educational process, scientific, organizational, psychological and pedagogical support of innovative activities and self-education of teachers in the period between the courses. It is noted that in the course of training more attention should be paid to updating teachers’ professional knowledge, developing new competencies, especially diagnostic, monitoring, analytical and methodological. The idea of the differentiated approach to the organization of work with teachers, which aims to motivate teachers for increasing professional skills, continuous self-development, is grounded. The article highlights the practice of Kharkiv Academy of Continuous Education, where the model of in-service teacher training is upgraded, distance in-service training is proposed, the period of extramural studies is lengthened, hands on training is provided, trainees have possibility to choose optional advanced courses which correspond to their professional interests or concerns. As a means of stimulating the successful training there has been introduced summative testing, which aims to measure proficiency of teachers in information and communication technologies, new professional skills and modern teaching techniques. We developed methodological program, which defines the conditions of development of professional competences of teachers, namely creating developmental environment, implementing innovations in content and forms of in-service teacher training, developing professional skills of teacher trainers. Corresponding forms of work with teachers in the period between the courses are developed for each group according to the professional development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject умови розвитку ua
dc.subject неперервна ua
dc.subject післядипломна освіта ua
dc.subject фахова майстерність ua
dc.subject професійні компетентності ua
dc.subject розвивальне середовище ua
dc.subject міжкурсовий період ua
dc.subject методична робота ua
dc.subject условия развития ua
dc.subject непрерывное ua
dc.subject последипломное образование ua
dc.subject профессиональное мастерство ua
dc.subject профессиональные компетентности ua
dc.subject развивающая среда ua
dc.subject межкурсовой период ua
dc.subject методическая работа ua
dc.subject conditions for development ua
dc.subject in-service teacher training education ua
dc.subject professional skills ua
dc.subject professional competencies ua
dc.subject developmental environment ua
dc.subject period between the courses ua
dc.subject methodological work ua
dc.subject.classification 37.019.12 ua
dc.title Умови розвитку професійних компетентностей педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics