Демократизація системи освіти відкриває низку можливостей для розкриття творчих здібностей не тільки педагога, але й учня, сприяє пошуку нестандартних підходів у навчально-виховному процесі. Рутинному, шаблонному педагогу демократизація не під силу. І тільки майстер своєї справи здатний до вияву креативності, свободи, творчості. Під цим оглядом демократизацію варто розглядати як свободу вибору педагогом моделі освітнього процесу. Такий вибір передбачає лібералізацію всієї системи педагогічної діяльності, панування в навчальному закладі атмосфери творчості, співробітництва, новаторства, конструктивного діалогу всіх учасників навчально-виховного процесу. Водночас у демократичному суспільстві вибір педагогом освітньої моделі має враховувати особливості, пріоритети, нахили учнів. Реалізація такого підходу повинна розгортатися в контексті розробки конкретних методик навчання та виховання.
Демократизация системы образования открывает ряд возможностей для раскрытия творческих способностей не только педагога, но и ученика, способствует поиску нестандартных подходов в учебно-воспитательном процессе. Рутинному, шаблонному педагогу демократизация не под силу. И только мастер своего дела способен к проявлению креативности, свободы, творчества. В этом смысле демократизацию следует рассматривать как свободу выбора педагогом модели образовательного процесса. Такой выбор предполагает либерализацию всей системы педагогической деятельности, господства в учебном заведении атмосферы творчества, сотрудничества, новаторства, конструктивного диалога всех участников учебно-воспитательного процесса. В то же время в демократическом обществе выбор педагогом образовательной модели должен учитывать особенности, приоритеты, наклонности учащихся. Реализация такого подхода должна разворачиваться в контексте разработки конкретных методик обучения и воспитания.
Democratization of the education system opens up a number of opportunities for revealing creative abilities of not only the teacher but also the student, promotes the search for non-standard approaches in the educational process. The routine, patterned teacher of democratization is not in vain. And only the master of his work is capable of revealing creativity, freedom, creativity. Under this review, democratization should be seen as the freedom to choose a model of educational process as a teacher. Such a choice involves the liberalization of the whole system of pedagogical activity, the domination of the atmosphere of creativity, cooperation, innovation, constructive dialogue of all participants in the educational process in an educational institution. At the same time, in a democratic society, the choice of the educator of an educational model must take into account the particularities, priorities, and inclinations of the students. The implementation of this approach should be developed in the context of the development of specific teaching and learning methods.