Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена нагальними потребами післядипломної педагогічної освіти (ППО) в гнучкій освітній системі, що максимально використовує сучасні досягнення педагогіки й техніки. Дослідження особливостей педагогічного процесу при дистанційній формі навчання в закладі ППО дає можливість по-новому поглянути на цілі, форми і зміст післядипломного навчального процесу. Підготовка науково-педагогічних працівників закладів ППО, їх сертифікація для роботи з програмними засобами навчального призначення та інформаційно-комунікаційними технологіями, створення
програмно-методичного комплексу та електронних ресурсів для підвищення кваліфікації працівників загальноосвітніх навчальних закладів є основними умовами впровадження дистанційного навчання в систему ППО. У статті подані такі основні вміння викладача дистанційного курсу: визначати освітні цілі, що підлягають розв’язанню під час дослідницької
та освітньої діяльності; володіти навичками обґрунтування можливої стратегії пошуку необхідних інформаційних матеріалів; визначати можливі джерела інформації, засоби її
опрацювання; визначати список необхідних засобів збереження інформації: книг, довідників, відеоматеріалів, що може забезпечити ефективність самостійних досліджень слухачів; висувати гіпотези, проблеми, завдання для розв’язання; керувати навчальним процесом; визначати предмет інформаційного пошуку; працювати в мережах. Організаційні засади побудови дистанційних курсів, розглянуті у статті, визначають вимоги до вибору змісту, форм і
засобів організації дистанційного навчання.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена настоятельными потребностями последипломного педагогического образования (ППО) в гибкой образовательной системе, которая максимально использует современные достижения педагогики и техники. Исследование особенностей педагогического процесса при дистанционной форме обучения в институте ППО дает возможность по-новому взглянуть на цели, формы и содержание последипломного учебного процесса. Подготовка научно-педагогических сотрудников институтов ППО, их сертификация для работы с программными средствами учебного назначения и информационно-коммуникационными технологиями, создание программно-методического комплекса и электронных ресурсов для повышения квалификации работников общеобразовательных учебных заведений являются основными условиями внедрения дистанционного обучения в систему ППО. В статье охарактеризованы такие основные умения преподавателя дистанционного курса: определять образовательные цели, которые необходимо достичь во время исследовательской и образовательной деятельности; владеть навыками обоснования стратегией поиска информационных материалов; определять
возможные источники информации, средства их обработки; создавать список необходимых способов сохранения информации; выдвигать гипотезы, проблемы, задачи для решения; руководить учебным процессом; определять предмет информационного поиска; работать в сетях. Организационные основы построения дистанционных курсов, рассмотренные в статье, определяют требования к выбору содержания, форм и средств организации дистанционного обучения.
The relevance of the material set out in the article, due to the pressing needs of postgraduate education in a flexible educational system that leverages modern advances in pedagogy and technology. Studies of educational process in the distance learning institution in the defense allows a fresh look at the goals, content and postgraduate teaching process. Training of teaching staff air defense facilities , their certification to work with educational software and information and communication technologies,
creation of program-methodical complex and electronic resources for training to secondary schools are the main conditions of implementation of distance learning in air defense system. The article described such basic skills teacher distance course: to determine the educational objectives to be achieved during
the research and educational activities, own study skills search strategy of informational materials, identify possible sources of information, means of processing, create a list of the necessary means of preservation of information; hypotheses problems, to solve the problem; supervise the educational process, identify the subject of information retrieval work in networks.