У статті розглядається проблема формування техніки мовлення студентів у навчальному процесі. Мовленнєва
культура є важливою складовою професійної майстерності педагога. Вчителям вона є особливо необхідною, оскільки їхнє
мовлення виступає зразком для наслідування дітей. Особистість педагога розкривається в єдності слова та поведінки; у слові він виявляє себе, свою моральність, ставлення до виховання, свою емоційно-мовленнєву культуру. Педагог повинен досконало володіти технікою мовлення, вміти добирати лінгвістичні засоби та прийоми в залежності від умов та мети спілкування, тому що від цього залежать результати його роботи. З’ясувалось, що в характеристиці професійної діяльності звуки відносяться до техніки мовлення. Техніка мовлення в даному випадку виступає основою володіння усним мовленням. Педагог закладає правильність вимови звуків учням під час навчання в школі. Без володіння технікою мовлення педагог не зможе використати професійний засіб впливу на дитину повною мірою. За результатами аналізу даних констатувального експерименту було виділено чотири рівня сформованості техніки мовлення у студентів: перший рівень, другий рівень, третій рівень, четвертий рівень. Із них найнижчий – перший рівень, найвищий – четвертий рівень. Виявлено, що всі компоненти техніки мовлення педагога мають набуватись студентами в процесі навчання у вищому навчальному закладі.
В статье рассматривается проблема формирования техники речи студентов в учебном процессе. Речевая культура
является важной составляющей профессионального мастерства педагога. Учителям она особенно необходима, поскольку их речь выступает образцом для подражания детей. Личность педагога раскрывается в единстве слова и поведения; в слове он проявляет себя, свою нравственность, отношение к воспитанию, свою эмоционально-речевую культуру. Педагог должен в совершенстве владеть техникой речи, уметь подбирать лингвистические средства и приемы в зависимости от условий и цели общения, так как от этого зависят результаты его работы. Выяснилось, что в характеристике профессиональной деятельности звуки относятся к технике речи. Техника речи в данном случае выступает основой владения устной речью. Педагог закладывает правильность произношения звуков ученикам во время обучения в школе. Без владения техникой речи педагог не сможет использовать профессиональное средство воздействия на ребенка в полной мере. По результатам анализа данных констатирующего эксперимента было выделено четыре уровня сформированности техники речи у студентов: первый уровень, второй уровень, третий уровень, четвертый уровень. Из них самый низкий - первый уровень, самый высокий - четвертый уровень. Выявлено, что все компоненты техники речи педагога должны
приобретаться студентами в процессе обучения в высшем учебном заведении.
The problem of formation of broadcast technology students in the learning process. Speech culture is an important component of professional skill of the teacher. Teachers is particularly necessary because their speech acts a role model children. The personality of the teacher is revealed in the unity of speech and behavior; in a word, he finds himself, his morals, attitudes toward education, his emotional speech culture. The teacher has to master the technique of speech, to be able to adopt linguistic tools and techniques depending on the conditions and purpose of communication, because it depends on the results of his work. It
was clarified that the characteristic sounds of professional activity relating to broadcasting technology. Engineering speech in this
case acts as a basis possession of spoken language. The teacher provides students the correctness of pronunciation of sounds
during schooling. Without the technique of speech teacher will not be able to use a professional means of influencing the child fully.
The analysis of data konstatuvalnoho experiment, four of formation of speech technology in students: the first level, second level, third level, fourth level. Of these, the lowest - the first level, the highest - the fourth level. Found that all components of speech technology teacher should be acquired by students in learning in higher education. The goal - to find out the psychological requirements zvukoproiznosheniya in teacher communication.