Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи підвишення професійної компетентності педагогів у процесі виховання культури людських взаємин розумово відсталих старшокласників

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шишменцев, І. М.
dc.date.accessioned 2017-11-22T12:39:52Z
dc.date.available 2017-11-22T12:39:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Шишменцев, І. М. Шляхи підвишення професійної компетентності педагогів у процесі виховання культури людських взаємин розумово відсталих старшокласників / І. М. Шишменцев // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 247-252. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16640
dc.description.abstract У статті розглядається проблема підвищення професійної компетентності педагогів спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів у процесі виховання культури людських взаємин розумово відсталих старшокласників. Автором зазначено, що питання виховання культури людських взаємин в учнів із особливими освітніми потребами пов’язане з проблемою їхньої соціальної адаптації, оскільки діти зазначеної категорії не в змозі самостійно встановлювати соціальні відношення та оволодівати навичками міжособистісної взаємодії. У статті здійснено аналіз досліджень вітчизняних і зарубіжних учених щодо проблеми виховання культури взаємин. Проаналізовано дослідження в галузі корекційної психопедагогіки, які здебільшого пов’язані з проблемою морального виховання школярів, а саме, моральної свідомості, знань, довільної моральної поведінки, свідомої дисципліни, формування сталих моральних якостей. Обґрунтовано необхідність удосконалення професійної компетентності педагогів спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів у процесі виховання культури людських взаємин розумово відсталих старшокласників. Автором окреслено основні напрями впровадження в систему роботи спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів методичного семінару-практикуму «Оптимізація міжособистісних взаємин у колективі розумово відсталих старшокласників». ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема повышения профессиональной компетентности педагогов специальных общеобразовательных школ-интернатов в процессе воспитания культуры человеческих взаимоотношений умственно отсталых старшеклассников. Автор указывает, что вопрос воспитания культуры человеческих взаимоотношений у школьников данной категории связан с проблемой их социальной адаптации, поскольку такие дети не могут самостоятельно устанавливать социальные отношения и овладевать навыками социального взаимодействия. В статье проведен анализ исследований отечественных и зарубежных ученых, касающихся проблемы воспитания культуры отношений. Проанализированы исследования в отрасли коррекционной психопедагогики, которые касаются проблемы морального воспитания школьников: морального сознания, знаний, поведения, осознанной дисциплины, формирования моральных качеств. Обоснована необходимость усовершенствования профессиональной компетентности педагогов специальных общеобразовательных школ-интернатов в процессе воспитания культуры человеческих взаимоотношений умственно отсталых старшеклассников. Автором намечены основные направления внедрения в систему работы специальных общеобразовательных школ-интернатов методического семинара-практикума «Оптимизация взаимоотношений в коллективе умственно отсталых старшеклассников». ua
dc.description.abstract In the article it is analyzed the problem of raising professional competence of teachers of special secondary comprehensive boarding schools in the process of upbringing the culture of human relations of the mentally retarded senior pupils. The author notes that the problem of upbringing the culture of human relations of the pupils with special educational needs is connected with the problem of their social adaptation, as the above-mentioned children are not able to independently establish social relations and to develop the skills of the interpersonal interaction. In the article it is made the analysis of the researches of the native and foreign scientists concerning the problem of upbringing the culture of the relations, the author analyzed the researches in the field of Psychopedagogics which are mainly connected with the problem of moral upbringing of pupils, to be more exact with moral consciousness, knowledge, rather moral behavior, conscious behavior, formation of steady moral features. It is grounded the necessity of mastering professional competence of teachers of special secondary comprehensive boarding schools in the process of upbringing the culture of the mentally retarded senior pupils, the author also define the basic directions of implementing the methodical workshop «Optimization of the Interpersonal Relations within the staff of the Mentally Retarded Senior Pupils». ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject культура людських взаємин розумово відсталих старшокласників ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject методичний семінар- практикум ua
dc.subject культура человеческих взаимоотношений умственно отсталых старшеклассников ua
dc.subject социализация ua
dc.subject методический семинар-практикум ua
dc.subject culture оf human relations of mentally retarded senior pupils ua
dc.subject socialization ua
dc.subject ethics ua
dc.subject moral qualities ua
dc.subject methodical workshop ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Шляхи підвишення професійної компетентності педагогів у процесі виховання культури людських взаємин розумово відсталих старшокласників ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу