У статті розглянуто поняття «психосексуальний розвиток людини», зроблено огляд основних теорій
психосексуального розвитку, висвітлено деякі особливості психосексуального розвитку дітей та підлітків з психофізичними особливостями. Описано результати проведеного емпіричного дослідження статеворольової ідентифікації дітей старшого дошкільного віку з порушеннями орорно-рухового апарату. Визначено, що статева ідентифікація таких дітей залежить від ступеню вираженості основного порушення, а також від наявності порушень емоційно-вольової сфери, інтелекту.
Статья раскрывает понятие «психосексуальное развитие человека», обращается к основным теориям
психосексуального развития, освещает особенности психосексуального развития детей с психофизическими нарушениями. Авторами описаны результаты проведенного эмпирического исследования, посвященного изучению полоролевой идентификации детей старшего дошкольного возраста с нарушениями опорно-двигательного аппарата. Установлено, что у них полоролевая идентификация зависит от степени выраженности основного нарушения и наличия дополнительных нарушений.
The article examines the issue of psychosexual development of children with psychophysical disorders. It presents the
theoretical analysis of the problem which permitted to define more exactly the notion of psychosexual development. The article views the main theories of psychosexual development, some psychosexual development pecualirities of children with different categories of pshychophysical disorders. The results of research of gender role identification in older preschoolers with locomotor apparatus disorders have been depicted.