Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранньому юнацькому віці в умовах сім'ї

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хабайлюк, Валентина Василівна
dc.date.accessioned 2012-10-14T22:11:18Z
dc.date.available 2012-10-14T22:11:18Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Хабайлюк, Валентина Василівна. Психологічні особливості амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранньому юнацькому віці в умовах сім'ї : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. В. Хабайлюк ; наук. кер. Т. М. Зелінська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1469
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню сутності, вікових та психологічних особливостей прояву амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранній юності в умовах сім'ї. Розкрито взаємозв'язки цього психічного явища з амбівалентністю ставлень до сімейних стосунків та особистісною амбівалентністю старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій та підходів до вивчення даної проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології, розглянуто вікові особливості прояву. Визначено структуру амбівалентності ставлень до сімейних стосунків у ранньому юнацькому віці (когнітивний, афективний, поведінковий компоненти), критерії її діагностування (самостійність-залежність, прийняття-емоційне знехтування, турбота-гіпоопіка/гіперопіка, самооцінка амбівалентності, фрустраційна інтолерантність-толерантність, агресивність-доброзичливість) та рівні прояву (низький збалансований, середній незбалансований, високий дезінтегрований). Розроблено і апробовано психокорекційну програму зі зниження амбівалентності особистості в ранній юності в умовах сім'ї через створення психолого-педагогічних умов впливу. На основі аналізу результатів впровадження програми доведено її ефективність та позитивний вплив на особистісне зростання старшокласників. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation is has shown the issues of nature, age and psychological peculiarities of ambivalence expression as the factor of a personality development in the early youth under family conditions. There have been considered interrelations of this psychological phenomenon with the ambivalence of attitude to family relations and personal ambivalence of high-school pupils. The research has presented the analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to studying this issue in Ukrainian and world psychology, considered age peculiarities of expression. The structure of ambivalence of attitude to family relations in the early adolescent age (cognitive, affecting, behavioral components), criteria of its diagnosis (independence-dependence, acceptance-emotional neglect, care-hypo/hypercare, self-assessment of ambivalence, frustrating intolerance-tolerance, aggressiveness-friendliness) and levels of expression (low balanced, medium unbalanced, high disintegrated), have been considered. The psycho-corrective programme of reducing a personality's ambivalence in the early youth in family conditions has been worked out and approbated by creating psycho-pedagogical conditions of influence. On the basis of analysis of the results of introducing the programme have been probed its effectiveness and positive impact on personal growth of high-school pupils. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject особистісна амбівалентність ru_RU
dc.subject ставлення до сімейних стосунків ru_RU
dc.subject особистість раннього юнацького віку ru_RU
dc.subject самостійність ru_RU
dc.subject залежність ru_RU
dc.subject емоційне прийняття ru_RU
dc.subject емоційне знехтування ru_RU
dc.subject турбота ru_RU
dc.subject гіпоопіка ru_RU
dc.subject гіперопіка ru_RU
dc.subject personality ambivalence ru_RU
dc.subject attitude to family relations ru_RU
dc.subject personality of early adolescent age ru_RU
dc.subject independence ru_RU
dc.subject dependence ru_RU
dc.subject emotional acceptance ru_RU
dc.subject emotional neglect ru_RU
dc.subject care ru_RU
dc.subject hypocare ru_RU
dc.subject hypercare ru_RU
dc.subject.classification 159.922.83 ru_RU
dc.title Психологічні особливості амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранньому юнацькому віці в умовах сім'ї ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу