Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Екзистенція естетичного в аксіологічній системі сучасного студентства (філософський аналіз)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чубарева, Ольга Олексіївна
dc.date.accessioned 2017-06-08T12:28:49Z
dc.date.available 2017-06-08T12:28:49Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Чубарева О. О. Екзистенція естетичного в аксіологічній системі сучасного студентства (філософський аналіз) : автореферат дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / О. О. Чубарева ; наук. кер. Т. І. Андрущенко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14505
dc.description.abstract У дисертації вперше у вітчизняному дискурсі філософії освіти здійснено концептуалізацію екзистенції естетичного в аксіологічній системі сучасної студентської молоді. Автором продемонстровано евристичність концепту «екзистенція естетичного» для дослідження аксіологічної системи сучасного студентства та запропонована авторська дефініція, виходячи із розуміння екзистенції у широкому сенсі. Під екзистенцією естетичного в аксіологічній системі сучасного студентства розуміється глибинне переживання та тлумачення студентами естетичного, результатом чого є трансформація їхньої аксіологічної системи. Також автором концептуалізовано роль екзистенції естетичного в упередженні втрати студентами ідеалів автентичності в аксіологічній системі студентів. В дисертації концепт аксіологічної палітри студента обґрунтовано в якості евристичного методологічного інструменту потенціалу естетичного у формуванні аксіологічної системи сучасних студентів. Також автором запропоновано в контексті визначення поняття аксіологічної палітри описати сучасну аксіологічну систему студента як складну сукупність світоглядних настанов, мотивів та цінностей, позбавлену ключових характеристик системності в умовах сучасної соціокультурної динаміки. Запропоновано шляхи мінімізації впливу постнекласичної естетики на аксіологічну систему сучасних студентів, виходячи із потреби відродження аксіологічних ідеалів громадянської активності сучасної молоді засобами естетичного виховання. Доведено, що модернізаційні проекти в галузі вищої освіти мають враховувати, що екзистенція естетичного в освіті постає засобом розвитку соціальних компетенцій студента, необхідних для ефективного конструювання власної повсякденності та здійснення фахової діяльності. ua
dc.description.abstract В диссертации впервые в отечественном дискурсе философии образования осуществлена концептуализация экзистенции эстетического в аксиологической системе современной студенческой молодежи. Автором продемонстрирована эвристичность концепта «экзистенция эстетического» для исследования аксиологической системы современного студенчества »и предложена авторская дефиниция, исходя из понимания экзистенции в широком смысле. Под экзистенцией эстетического в аксиологической системе современного студенчества понимается глубинное переживание и толкование студентами эстетического, результатом чего является трансформация их аксиологической системы. Также автором концептуализована роль экзистенции эстетического в предупреждении утраты студентами идеалов аутентичности (самореализации, актуализации творческого потенциала и т.д.) в аксиологической системе студентов. В диссертации концепт аксиологической палитры студента обоснован в качестве эвристического методологического инструмента исследования потенциала эстетического в формировании аксиологической системы современных студентов. Также, в контексте определения понятия аксиологической палитры, автор предлагает описать современную аксиологическую систему студента как сложную совокупность мировоззренческих установок, мотивов и ценностей, утрачивающую ключевые характеристики системности в условиях современной социокультурной динамики. Доказано, что современное эстетическое воспитание должно помогать студентам, опираясь на транслируемые им в художественной форме ценности, снимать противоречия бинарной оппозиции «глобальное-локальное». В контексте вызовов глобализации обосновано, что в центре аксиологической системы возникает образ студента как носителя положительной национальной идентичности, способного к диалогической продуктивной коммуникации с представителями других культур в целом, и в поликультурной образовательной среде, в частности. Предложены пути минимизации влияния постнеклассической эстетики на аксиологическую систему современных студентов, исходя из потребности возрождения аксиологических идеалов гражданской активности современной молодежи средствами эстетического воспитания. Доказано, что модернизационные проекты в области высшего образования должны учитывать, что экзистенция эстетического в образовании предстает средством развития социальных компетенций студента, необходимых для эффективного конструирования собственной повседневности и осуществления профессиональной деятельности. Доказано, что в современной эстетике произошел «практический поворот», когда искусство уже не понимается как оппозиция непосредственному жизненному опыту человека, а дисциплинарное поле эстетики значительно расширяется: в этих условиях представления о красоте приобретают прагматический статус специфического регулятива социальных отношений и социального действия, давая возможность разрешать противоречия социальной практики. ua
dc.description.abstract The conceptualization of existence of aesthetic at axiological system of contemporary students of is made for the first time in the Ukrainian discourse of philosophy of education. The author demonstrated the heuristic nature of concept "existence of aesthetic" for the study of axiological system of contemporary students. Author proposed the definition of this term based on the understanding of existence in a broad sense. Author understands the existence of aesthetic in the axiological system of modern students as a deep experience and interpretation of aesthetic performed by students resulting in the transformation of their axiological system. The authors also conceptualized the role of existence of aesthetic for avoidance of students loses of the ideals of authenticity at the axiological system of students. The thesis substantiates the “axiological palette” concept as a heuristic methodological tool of researching the aesthetics’ potential in shaping the axiological system of modern students. Also the author suggests to describe the current axiological system of student as a complex set of philosophical attitudes, motivations and values, devoid of key characteristics of the systems in today's socio-cultural dynamics in the context of the definition of axiological palette. It is proposed the ways of minimizing the impact of the postnonclassical aesthetics on axiological system of modern students based on need of revival of axiological ideals of today's youth civic activity by means of aesthetic education. It is proved that modernization projects at higher education should aware that the aesthetic existence in education is a means of foaming the social competencies of students required to effectively designing their own everyday life and employment activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject екзистенція естетичного ua
dc.subject аксіологічна система ua
dc.subject аксіологічна палітра ua
dc.subject естетичне виховання ua
dc.subject єдність навчання і виховання ua
dc.subject потенціал естетичного ua
dc.subject естетична культура ua
dc.subject естетичний вплив ua
dc.subject экзистенция эстетического ua
dc.subject аксиологическая система ua
dc.subject аксиологическая палитра ua
dc.subject эстетическое воспитание ua
dc.subject единство обучения и воспитания ua
dc.subject потенциал эстетического ua
dc.subject эстетическая культура ua
dc.subject эстетическое воздействие ua
dc.subject existence of aesthetic ua
dc.subject axiological system ua
dc.subject axiological palette ua
dc.subject aesthetic education ua
dc.subject the unity of training and education ua
dc.subject the aesthetic potential ua
dc.subject aesthetic culture ua
dc.subject aesthetic impact ua
dc.subject.classification 111.11:17.022.1:378.091.8 ua
dc.title Екзистенція естетичного в аксіологічній системі сучасного студентства (філософський аналіз) ua
dc.title.alternative The existence of aesthetic at axiological system of contemporary students (philosophical analysis)
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу