Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Роль учебно-тренировочной деятельности в нравственном, интеллектуальном и эстетическом воспитании студентов

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аникеенко, Л. В.
dc.date.accessioned 2017-05-29T09:36:29Z
dc.date.available 2017-05-29T09:36:29Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Аникеенко, Л. В. Роль учебно-тренировочной деятельности в нравственном, интеллектуальном и эстетическом воспитании студентов / Л. В. Аникеенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 271-274 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14283
dc.description.abstract В статье проанализированы научно – методические источники способствующие развитию нравственных, интеллектуальных и эстетических качеств, которые отвечают ценностным ориентациям общества. ua
dc.description.abstract В статті проаналізовані науково - методичні джерела, які сприяють розвитку моральних, інтелектуальних і естетичних якостей, які відповідають ціннісним орієнтаціям суспільства. ua
dc.description.abstract Positive emotions which students gain in the process of motor activity are a necessary addition to the effects as a means of forming needs at their reproduction. But the feeling of pleasure as an element of positive emotions can be both beneficial and harmful. If a student is deprived of any moral satisfaction, then overpowering his instinct pushes him to the vice. Since endorphins as hormones occur and accumulate only when it is the occurrence of positive emotions, their absence facilitates the search for pleasure not in physical load but external artificial impacts - drugs, alcohol, smoking. But is it a lack of satisfaction in the natural needs of the motor activity in childhood, adolescence and even into adulthood and what is the main reason addictions generating juvenile delinquency? To compensate for the production of endorphins by other thrills, the need for them encourages teenagers to various stressful situations, so-called "exploits" that cause an aggressive adrenaline response - increased content of adrenaline in the blood, which can not replace the emergence of positive emotions on the basis of the release of endorphins. Specially selected exercises and physical activities that bring with them a lively joy, fun promote to satisfying the natural need for movement, prevent the student from harmful habits, from negative emotions as domestic demand at aggressive "charge" of adrenaline by means of means which do not require any additional efforts, i.e. with the help of easier way. Figuratively speaking, the body chooses the path "through the thorns to the stars" by the use of different forms of activity, developing algorithms in the realization of program "the reaction of overcoming". ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject двигательная активность ua
dc.subject физическая нагрузка ua
dc.subject физическое здоровье человека ua
dc.subject фізичне навантаження ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject фізичне здоров'я людини ua
dc.subject moving activities ua
dc.subject рhysical load ua
dc.subject physical health of human ua
dc.subject.classification 796.01 ua
dc.title Роль учебно-тренировочной деятельности в нравственном, интеллектуальном и эстетическом воспитании студентов ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу