Досліджено структуру фізичної підготовленості юних футболістів у тренувальному макроциклі. Встановлено, що
фізичний розвиток юних футболістів на початку підготовчого періоду тренування структура фізичної підготовленості
визначається п'ятьма збірними факторами. Досліджено що в міру підвищення підготовленості спортсменів факторна
модель структури фізичної підготовленості змінюється. Результати отриманого експериментального матеріалу
дозволили за допомогою факторного аналізу визначити компоненти фізичної підготовленості футболістів.
Исследована структура физической подготовленности юных футболистов в
тренировочном макроцикле. Установлено, что физическое развитие юных футболистов в начале подготовительного
периода тренировки определяется пятью сборными факторами. Исследовано, что по мере повышения подготовленности
спортсменов факторная модель структуры физической подготовленности меняется. Результаты полученного
экспериментального материала позволили с помощью факторного анализа определить компоненты физической
подготовленности футболистов.
Among
the topical issues in the planning of physical training is what most often comes to the fore only the development of motor skills, not
harmonious combination of morphological and functional properties of the body, improve health, education, development and
improvement of motor skills. The tasks of physical training vary depending on the stage of preparation and age-appropriate players. The
structure of the physical fitness of young players is investigated in training macro cycle. It was found that the physical development of
young players at the beginning of the preparatory period of training is determined by five teams of factors. The main tasks of physical
training are: strengthening the health of players, increasing the morph-functional capabilities, education and improvement of motor
characteristics. There are general and special physical training. General physical training provides a versatile development of physical
abilities, development of special physical qualities and functionality specific to football. During physical training occupies an important
place individualization of training load and the magnitude and the direction, as the young players the same age group in terms of
physical fitness and skills development are very different. Considering that motor skill more successfully formed on the basis of sufficient
physical fitness in the classroom with students of 1st year of study approximately 50% of time is devoted to physical training. In the
second year of study time for physical training is somewhat reduced by increasing the time for technical training. It is experimentally
proved that the development of technology ownership depends largely on the level of physical qualities. Is investigated that with an
increase in preparedness of sportsmen factor model of physical fitness of structure changes. The results obtained allowed the
experimental material with the help of factor analysis to determine the components of the physical fitness of the players.