В статті здійснено аналіз та узагальнення даних рейтингу провідних спортсменів світу за фінансовим
еквівалентом, враховуючи чинники впливу глобалізації професійного спорту (ЗМІ та рекламний бізнес). Дослідження
проведено на матеріалі видів спорту, представники яких найчастіше посідають місця у TOP-10 за версією журналу
«Forbes» спортсменів, які отримали найвищі фінансові гонорари. Виявлено співвідношення кількісної складової
фінансового здобутку впливових зірок спорту завдяки професійній діяльності і гонорарів від рекламної діяльності
контрактів з елітними світовими брендами і компаніями. Автором зазначено, що на фоні погіршення фінансово-
економічної ситуації в світі здобутки найвпливовіших спортсменів світу суттєво зросли за останні п’ять років. За
допомогою аналізу та узагальнення отриманих даних показано, що створений образ успішного спортсмена кумира
мільйонів людей планети, є чинником ефективної фінансово-економічної діяльності, що призводить до підписання
фінансово вигідніших рекламних контрактів, більших за доходи від професійної діяльності.
В статье осуществлен анализ и обобщение данных рейтинга ведущих спортсменов мира с учетом
финансового эквивалента и факторов влияния глобализации профессионального спорта (СМИ и рекламный бизнес).
Исследование проведено на материале видов спорта, представители которых чаще всего занимают места в TOP-10
по версии журнала «Forbes» спортсменов, получивших самые высокие финансовые гонорары. Выявлено
соотношение количественной составляющей финансовых доходов влиятельных звезд спорта благодаря
профессиональной деятельности и гонораров от рекламной деятельности контрактов с элитными мировыми
брендами и компаниями. Автором отмечено, что на фоне ухудшения финансово-экономической ситуации в мире
достижения самых влиятельных спортсменов мира существенно выросли за последние пять лет. С помощью анализа
и обобщения полученных данных показано, что созданный образ успешного спортсмена кумира миллионов людей
планеты, является фактором эффективной финансово-экономической деятельности, что приводит к подписанию
финансово выгодных рекламных контрактов, превышающих доходы от профессиональной деятельности.
The article provides the analysis and synthesis of the world leading athletesdata ranking regarding the financial
equivalent taking into account the factors of professional sport globalization influence (media and advertising business). The study
has been conducted basing on different kinds of sports and their representatives who most commonly take place in the TOP-10
magazine “Forbes”namely athletes who have received the highest financial fees. It has been discovered the ratio of quantitative
component of influential sports stars financial achievement due to professional activities and fees from advertising such as
contracts with elite international brands and companies. The author has noted that against the background of economic and
financial situation worsening all over the world the achievements of the most influential athletes in the world have increased
significantly over the past five years. Due to the analysis and synthesis of the receiveddata, it is shown that the created image of a
successful athlete - an idol of millions of people in the world, is a factor of effective financial and economic activities, leading to the
signing of financially lucrative advertising contracts that are bigger than income from professional activities.