Аналіз спеціальної літератури дозволяє зазначити, що сьогодні існує значна кількість робіт,
присвячених питанням модернізації системи вищої освіти, формам та методам педагогічної діяльності в
рамках системи олімпійської освіти [3, 7, 8], в той час, як місце, роль, шляхи впровадження олімпійської освіти
в роботу вищих навчальних закладів, як однієї з форм гуманізації молоді, що навчається, залишається
актуальним питанням наукових досліджень.
Узагальнення думок провідних фахівців свідчить, що використання засобів олімпійської освіти в підготовці
фахівців з фізичної культури і спорту сприяє формуванню у них професійних знань, умінь і навичок. Сьогодні необхідним
є вдосконалення зазначеного процесу, що сприятиме, з одного боку, якіснішій підготовці фахівців, а з іншого –
підготовці осіб, здатних до ідей олімпізму освіти серед різних верств населення [5, 6].
Експертне опитування дозволило виділити послідовні шляхи реалізації олімпійської освіти в профільних
навчальних закладах: усвідомлення керівниками ВНЗ соціальної значущості олімпійської освіти: вплив олімпійської
освіти на набуття знань та професійних умінь педагогічних працівників ВНЗ; впровадження олімпійської освіти в
навчальний процес студентів; вплив олімпійської освіти на формування особистості студента; реалізація творчого
потенціалу та ріст педагогічної майстерності студентів.
Анализ специальной литературы позволяет отметить, что сегодня существует значительное количество
научных работ, посвященных вопросам модернизации системы высшего образования, формам и методам
педагогической деятельности в рамках системы олимпийского образования, в то время как место, роль, пути
внедрения олимпийского образования, как одной из форм гуманизации учащейся молодежи, остается актуальным
вопросом научных исследований.
Обобщение мнений ведущих экспертов позволяет отметить, что использование средств олимпийского
образования в подготовке специалистов по физической культуре и спорту способствует формированию у последних
профессиональных знаний, умений и навыков. Однако сегодня необходимым является совершенствование этого
процесса, что в свою очередь, способствует, с одной стороны, качественной подготовке специалистов в профильных
вопросах, а с другой - подготовке специалистов, способных к внедрению олимпийского образования среди различных
слоев населения.
Экспертный опрос позволил выделить последовательные пути реализации олимпийского образования в
профильных учебных заведениях: осознание руководителями вузов социальной значимости олимпийского образования;
влияние олимпийского образования на приобретение знаний и профессиональных умений педагогических работников
вузов; внедрение олимпийского образования в учебный процесс; влияние олимпийского образования на формирование
личности студента; реализация творческого потенциала и рост педагогического мастерства студентов.
The analysis of literature sources allows noting that there are a significant number of scientific papers on the
modernization of the higher education system, forms and methods of educational activities within the framework of the Olympic
education system today. While the place, role and ways of implementation of Olympic education as a form of humanization of
young students, is the actual scientific question.
Synthesis of views of experts allows noting that the use of the Olympic education in the preparation of specialists in
physical culture and sport contributes to shape their professional knowledge and skills. It is the necessary today to improvement
the process, which in turn, promotes, on the one hand, high-quality preparation of specialists in relevant issues, and on the other -
preparation of specialists capable of implementation of Olympic education among the various segments of the population.
Experts Poll allowed to identify the stages of implementation of Olympic education in universities: awareness of heads of
higher educational institutions of social importance of the Olympic education; the impact of the Olympic education on acquisition of knowledge and professional skills of pedagogical university staff; the introduction of Olympic education in the educational process;
the impact of the Olympic education for the formation of the individual student; realization of creative potential and growth of
pedagogical skills of students.