У роботі науково обґрунтовано методичну систему організації і проведення навчальної практики з математики в основній школі (у межах щорічної навчальної практики учнів 5-8-х класів). Розроблено теоретичну модель змісту практики і методичні основи педагогічного управління даним видом навчально-пізнавальної діяльності школярів, а також орієнтовну програму та інші компоненти навчально-методичного забезпечення, які можуть використовуватись вчителями математики і під час основного навчального процесу (методичні рекомендації щодо планування і проведення практикумів із техніки обчислювань, моделювання просторових фігур, проведення вимірювальних робіт на місцевості; навчально-практичних занять інтегрованого характеру, лабораторних робіт і предметних екскурсій тощо). Значне місце в розробленому змісті практики належить використанню комп’ютерних технологій навчання. У процесі дослідження теоретично обґрунтовано і практично підтверджено вплив навчальної практики на формування практичних компетентностей, інтересу учнів до математики та впевненості в її використанні.
In the dissertation the scientific grounding of methodic of organizing and conducting yearly school training of mathematics at general school as training-oriented component of the system of mathematics training and the meaning of realization of applied orientation of teaching mathematics on basic level of general secondary education has been accomplished. The theoretic model of training’s content and its pedagogical control has been developed, as well as the main components of teaching and methodic providing for 5-8 grades, which can be used by teaches of mathematics during the basic school process (oriented program, methodic recommendations on planning of school-training integrated complexes). The influence of school training on providing qualitative results of teaching mathematics, on forming pupils’ confidence of its usability and their interest in mathematics has been confirmed on practice.