Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичний підхід до формування вмінь та навичок майбутніх викладачів з фітнесу в вищих навчальних закладах

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Толмачева, С. Є.
dc.contributor.author Іванюта, Н.В.
dc.date.accessioned 2017-04-05T11:40:37Z
dc.date.available 2017-04-05T11:40:37Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Толмачева С. Є. Методичний підхід до формування вмінь та навичок майбутніх викладачів з фітнесу в вищих навчальних закладах / С. Є. Толмачева, Н. В. Іванюта // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова ; [редкол. В. П. Андрущенко [та ін.]]. - Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 4 (47) - С. 157-161 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13218
dc.description.abstract В даній статті обґрунтовано значення методики підготовки викладачів з фітнесу в вищих навчальних закладах. ua
dc.description.abstract В данной статье обосновано значение методики подготовки преподавателей по фитнессу в высших учебных заведениях. ua
dc.description.abstract Skill of the teacher who conducts classes consists of many components. Professional aspects of the teachers are in particular a need to be in motion during a demonstration of an exercise. This is negative factor which adversely affects the exercise on relation of other functions, especially in controls and individual approach to those involved. According to the meaning of National Doctrine for Development of Physical Culture and Sport for the period until 2016, the main purpose of the professional activities of specialists in the field is to create conditions for optimum moving activities for every human life, attaining a sufficient level of physical and functional training , the promotion of social, biological and mental well-being, improvement of health level, disease prevention. A today’s typical process of dynamic development of the means of improving fitness determines the need to develop new methodological approach to the study based on knowledge of instrumentations like classification, taxonomy, systematization. The resume stage of the research in this area is the generalization and analysis of various forms of moving activities which are realized in the form of modern fitness - applications and technologies. It is known that a large number of papers describing the potential of physical and health systems that have developed historically on the basis of gymnastics, swimming, athletics, sport games, winter disciplines, martial arts etc. have many organizational forms, a wide range of different direction of effects and original methods of their application. Thus, the focus of specialists is directed at study of the characteristics of the new components of health fitness created as a result of technological upgrading of traditional motions methodically and implementing methodically grounded innovative projects. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підготовка викладачів ua
dc.subject фітнес ua
dc.subject методичний підхід ua
dc.subject оздоровчі системи ua
dc.subject подготовка преподавателей ua
dc.subject фитнесс ua
dc.subject методический подход ua
dc.subject оздоровительные системы ua
dc.subject training teachers ua
dc.subject fitness ua
dc.subject methodological approach ua
dc.subject healthy systems ua
dc.title Методичний підхід до формування вмінь та навичок майбутніх викладачів з фітнесу в вищих навчальних закладах ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу