Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічна адаптація студентської молоді до процесу навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мозгова, Г. П.
dc.contributor.author Уваркіна, К. М.
dc.date.accessioned 2017-02-01T09:32:11Z
dc.date.available 2017-02-01T09:32:11Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Мозгова Г. П. Психологічна адаптація студентської молоді до процесу навчання / Г. П. Мозгова, К. М. Уваркіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 157-162 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12633
dc.description.abstract У статті розглядаються теоретичні основи дослідження проблеми психологічної адаптації студентської молоді до процесу навчання у вищому навчальному закладі. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначені різні наукові концепції до розуміння змісту поняття адаптації та психологічної адаптації студентів до навчання. Адаптація в психології особистості розглядається як пристосування особистості до існування в соціумі відповідно до його норм і вимог, а також згідно з потребами, прагненнями, мотивами та інтересами самої особистості. Особливості адаптаційної ситуації особистості в період студентства визначаються його адаптивними здібностями, вмінню сприймати й аналізувати ситуацію навчання та життєдіяльності, бажанню, готовності, вмінню реалізувати свої задуми в конкретній практичній діяльності. Теоретичний аналіз наукових праць показав наявність певних співвідношень змістів поняття адаптації та психологічної адаптації. Обґрунтовано, що психологічна адаптація здійснюється в процесі соціалізації особистості, у ході її індивідуального розвитку, соціального й професійного становлення. Теоретично аргументується необхідність постійного психолого-педагогічного супроводу процесу психологічної адаптації сучасної студентської молоді, що сприяє практичному забезпеченню ефективної психокорекційної та психопрофілактичної роботи в умовах навчально-виховного процесу. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются теоретические основы исследования проблемы психологической адаптации студенческой молодежи к процессу обучения в высшем учебном заведении. На основе анализа психолого-педагогической литературы определены различные научные концепции к пониманию содержания понятия адаптации и психологической адаптации студентов к обучению. Адаптация в психологии личности рассматривается как приспособление личности к существованию в социуме в соответствии с его нормами и требованиями, а также в соответствии с потребностями, стремлениями, мотивами и интересами самой личности. Особенности адаптационной ситуации личности в период студенчества определяются его адаптивными способностями, умению воспринимать и анализировать ситуацию обучения и жизнедеятельности, желанию, готовности, умению реализовать свои замыслы в конкретной практической деятельности. Теоретический анализ научных работ показал наличие некоторых совпадений содержания понятия адаптации и психологической адаптации. Обосновано, что психологическая адаптация осуществляется в процессе социализации личности, в ходе его индивидуального развития, социального и профессионального становления. Теоретически аргументируется необходимость постоянного психолого-педагогического сопровождения процесса психологической адаптации современной студенческой молодежи, которое будет способствовать практическому обеспечению эффективной психокоррекционной и психопрофилактической работы в условиях учебно- воспитательного процесса. ua
dc.description.abstract The article discusses the theoretical basis of the study the problem of psychological adaptation of students to learning in higher education. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature identified various scientific concepts to the understanding of the notion of adaptation and psychological adaptation of students to learn. Adaptation in the psychology of the individual is considered as an individual adaptation to the existence in society in accordance with its standards and requirements and in accordance with the needs, aspirations, motivations and interests of the individual himself. Features of adaptation of the situation of the individual student in the period determined by its adaptive capacity, the ability to perceive and analyze the situation of learning and life, desire, willingness and ability to implement their plans in a specific practice. Theoretical analysis of scientific papers showed the presence of some of the matches of content adaptation and psychological adaptation concepts. It is proved that the psychological adaptation is carried out in the process of socialization of the person in the course of its individual development, social and professional development. Becoming an information society leads to radical changes in the socialization of students and causes certain psychological changes in the process of adaptation of young people to learn. In theory, it argued the need for constant psychological and pedagogical support of psychological adaptation of today's college students, which would contribute to the practical achievement of effective psycho psychoprophylactic and work in conditions of the educational process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject адаптація ua
dc.subject психологічна адаптація ua
dc.subject особистість ua
dc.subject адаптация ua
dc.subject психологическая адаптация ua
dc.subject личность ua
dc.subject adaptation ua
dc.subject psychological adaptation ua
dc.subject a person ua
dc.subject.classification 159.922.7 ua
dc.title Психологічна адаптація студентської молоді до процесу навчання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу