ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Капська, А. Й. | |
dc.date.accessioned | 2017-01-23T09:51:39Z | |
dc.date.available | 2017-01-23T09:51:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Капська А. Й. Соціально-етичні аспекти соціалізації особистості студента / А. Й. Капська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка : збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 20. - C. 32-41 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12542 | |
dc.description.abstract | У статті розкриваються соціально-етичні аспекти соціалізації майбутнього соціального педагога. Представлено аналіз методологічних досліджень стосовно соціалізації особистості на засадах сформованості соціально-етичних цінностей. Представлено процес формування соціально-етичних знань як раціональної основи соціальної поведінки особистості, як прояву морального аспекту їх соціалізації. Встановлено, що соціально-етичний аспект соціалізації органічно впливає як на якість професійної підготовки майбутнього соціального педагога, так на його становлення як громадянина. Привертається увага до співвіднесення власне виховної діяльності і соціалізації, які відрізняються своїми цілями: 1) свідоме і цілеспрямоване втручання у процес розвитку особистості; 2) виявлення і створення умов, які забезпечують адаптацію індивіда до соціальної реальності та засвоєння ним ціннісно-нормативної системи суспільства і відповідних зразків поведінки. Визначено функції соціалізації як педагогічного чинника, що впливає на становлення взаємодії окремих індивідумів чи груп у системі спільноти. При цьому функціональна соціалізація поступово набирає планомірного, організованого, цілеспрямованого характеру і реалізується завдяки використанню актуальних форм освіти і виховання, зміст яких базується на загальнолюдських і соціально-етичних цінностях. | ua |
dc.description.abstract | В статье раскрываются социально-этические аспекты социализации будущего социального педагога. Представлен анализ методологических исследований по социализации личности на основе сформированности социально-этических ценностей. Представлены процесс формирования социально-этических знаний как рациональной основы социального поведения личности, как проявления нравственного аспекта их социализации. Установлено, что социально-этический аспект социализации органично влияет как на качество профессиональной подготовки будущего социального педагога, так и на его становление как гражданина. Обращается внимание к соотношению собственно воспитательной деятельности и социализации, которые отличаются своими целями: 1) сознательное и целенаправленное вмешательство в процесс развития личности; 2) выявление и создание условий, обеспечивающих адаптацию индивида к социальной реальности и усвоения им ценностно-нормативной системы общества и соответствующих образцов поведения. Определены функции социализации как педагогического фактора, ориентированного на становление взаимодействия отдельных индивидуумов или групп системе общности. При этом функциональная социализация постепенно набирает планомерного, организованного, целенаправленного характера и реализуется благодаря использованию актуальных форм образования и воспитания, содержание которых базируется на общечеловеческих и социально-этических ценностях. | ua |
dc.description.abstract | The article describes the social and ethical aspects of socialization of a future social teacher. The analysis of methodological research, which concern socialization of the personality on the basis of formation of socio-ethical values has been presented. The process of formation of social and ethical knowledge as a rational foundation of social behavior and as the manifestation of the moral aspect of their socialization has been considered. It has been proved that the socio-ethical aspect of socialization organically influences on the quality of professional training of a future social teacher and on his becoming as a citizen. Attention is drawn to correlation of the actual educational activities and socialization which differ in their purposes: 1) the conscious and purposive interference in the process of personality development; 2) the identification and creation of conditions which provide the adaptation of the individual to the social reality and mastering by him the value-normative system of the society and appropriate behavior patterns. The functions of socialization as a pedagogical factor, which influences on the formation of interaction of individuals or groups in a system of community, have been defined. The functional socialization is gradually getting a systematic, organized, purposive character and is realizing through the use of relevant forms of education and training, the content of which is based on universal and socioethical values. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | соціально-етичні цінності | ua |
dc.subject | соціалізація | ua |
dc.subject | соціально- етичні знання | ua |
dc.subject | социально-этические ценности | ua |
dc.subject | социализация | ua |
dc.subject | социально-этические знания | ua |
dc.subject | socio-ethical values | ua |
dc.subject | socialization | ua |
dc.subject | socio-ethical knowledge | ua |
dc.subject.classification | 37.035:31662 | ua |
dc.title | Соціально-етичні аспекти соціалізації особистості студента | ua |
dc.type | Article | ua |