Стаття розкриває особливості релігійно-інституційного процесу, що
відбувається на посткомуністичному просторі. Спроба окреслити параметри цього
соціального простору дає можливість для більш детальної характеристики специфіки
сприйняття релігії в суспільстві, що позбулося тоталітарного режиму. Розуміння даної
проблеми не можливе без урахування таких понять як культурна і релігійна
ідентичність.
В зарубіжній науці ці питання вивчались переважно в руслі культурної
антропології та психології з різних теоретико-методологічних позицій (З. Фрейд, Е.
Еріксон, К. Юнг, Е. Дюркгейм, Ю. Хабермас, С. Гантінгтон, Ч. Тейлор). Питаннями
сприйняття і функціонування релігії та ролі релігійного чинника в посткомуністичному
суспільстві займалися такі вітчизняні науковці як В. Єленський, М. Бабій, М. Вилк, М.
Паращевін та інші.
Дослідження даного явища залишається для нас актуальним, оскільки роль
релігійного чинника в умовах сучасного світу, що швидко змінює свої форми досі є
відкритим і потребує подальшого аналізу. Таким чином, метою даної статті є
виявлення та характеристика особливостей сприйняття релігії суспільством, в якому
відбується зміна ідеології, враховуючи етнічну приналежність особистості, в даному
випадку на прикладі посткомуністичного суспільства.
Статья раскрывает особенности религиозно-институционального процесса, что
происходит на посткоммунистическом пространстве. Попытка определить параметры этого
социального пространства дает возможность для более детальной характеристики специфики
восприятие религии в обществе, что лишилось тоталитарного режима. Понимание данной
проблемы невозможно без учета таких понятий как культурная и религиозная
идентичность.
The article reveals the features of religious
institutional process that occurs on the post-Communist space. An attempt to outline the options
for this social space allows for more detailed characteristics on the specifics of the perception of religion in society that lost the totalitarian regime. The understanding of this problem is not
possible without such concepts as cultural and religious identity.
These issues have been studied in foreign science mostly in the context of cultural
anthropology and psychology from different theoretical and methodological positions (from Z.
Freud, E. Erikson, K. Jung, E. Durkheim, Yu. Habermas, S. Huntington, H. Taylor). The issues
of perception and functioning of religion and the role of religious factor in post-Communist
society were engaged in such domestic scholars as V. Elensky, M. Babiy, M. Vylk, M.
Paraschevin and others.
The study of this phenomenon remains actual for us, because the role of the religious
factor in today’s world, that changes its forms quickly, is still open and requires further
analysis. Thus, the aim of this article is to identify the characteristics and features of the
perception of religion by society, in which there is a change of ideology, taking into account the
ethnicity of personality ,in this case is an example of post-Communist society.