У статті розглядається проблема взаємозв’язку схильностей людини, їхньої природи, умов розвитку та професійної
орієнтації молоді, особливо в контексті соціально-економічних, демографічних і соціокультурних змін суспільства. На
особливу увагу заслуговує врахування різноманітності індивідуальних відмінностей, особливостей психофізичного розвитку і
схильностей дітей та підлітків з інтелектуальними порушеннями. Це дозволяє здійснити перехід до особистісно-
зорієнтованої освіти на основі пошуку оптимальних індивідуальних шляхів задоволення проосвітніх потреб і, як найповнішого
розкриття можливостей професійної спрямованості такої особистості, визначення її ролі в умовах сучасних змін. Тому одним
із пріоритетних напрямків дослідження особистості учнів з інтелектуальними порушеннями є вивчення взаємозв’язку
схильностей та професійної спрямованості як засобу їх соціалізації.
В статье рассматривается проблема взаимосвязи склонностей человека, их природы, условий развития и
профессиональной ориентации учащихся, особенно в контексте социально-экономических, демографических и
социокультурных изменений общества. Особенного внимания заслуживает учет разнообразия индивидуальных отличий,
особенностей психофизического развития и склонностей детей и подростков с интеллектуальными нарушениями. Это
позволяет осуществить переход к личностно-сориентированному образованию на основе поиска оптимальных
индивидуальных путей удовлетворения профессиональных потребностей и, как самого полного раскрытия возможностей
профессиональной направленности такой личности, определения ее роли в условиях современных изменений. Поэтому
одним из приоритетных направлений исследования личности учащихся с интеллектуальными нарушениями есть изучение
взаимосвязи склонностей и профессиональной направленности как средства их социализации.
The problem of the relationship of human inclinations, of their nature, the conditions of development and professional
orientation of students, especially in the context of socio-economic, demographic and socio-cultural changes in society. It deserves
special attention given the diversity of individual differences, special needs and aptitudes of children and adolescents with intellectual
disabilities. This allows you to make the transition to student-orient education based on the search for optimal ways to meet
individual professional needs and, full disclosure of the features of a professional orientation of such person, the definition of its role
in the conditions of modern changes. Therefore, one of the priorities of the study of personality of students with intellectual
disabilities is the study of the relationship inclinations and professional orientation as a means of socialization.