У статті розкривається поняття «вербальна пам’ять» (словесно-логічна), висвітлюються особливості розвитку
пам’яті старших дошкільників із мовленнєвими порушеннями на основі аналізу результатів психолого-педагогічного
експерименту, проведеного на базі дошкільних навчальних закладів міста Києва. Подано розроблений корекційний комплекс
для розвитку словесно-логічної пам’яті старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення з урахуванням їх
особливостей мовленнєвої та психічної діяльності та з опорою на загальнодидактичні та спеціальні принципи. Даний
комплекс має на меті розвиток словесно-логічної, зорової та слухової пам’яті, формування вміння запам’ятовувати логічно
непов’язаний матеріал, утворювати асоціативні зв’язки при запам’ятовуванні та відтворенні вербального матеріалу, вміння
утримувати інструкції в пам’яті; активізувати і збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати
спостережливість, уважність. Корекційний комплекс представлений серією занять, які мають свою структуру та інструкції до
виконання кожного завдання.
В статье раскрывается понятие «словесно-логическая память» (вербальная), освещаются особенности словесно-
логической памяти старших дошкольников с общим недоразвитием речи на основе результатов психолого-педагогического
эксперимента, проведенного на базе дошкольных учебных заведений города Киева. Подан разработаный коррекционный
комплекс для развития словесно-логической памяти старших дошкольников с общим недоразвитием речи с учетом
особенностей их речевой и психической деятельности и с опорой на общедидактические и специальные принципы. Целью
данного комплекса являеться развитие словесно-логической, зрительной и слуховой памяти, формирование умения
запоминать логически несвязный материал, образовывать ассоциативные связи при запоминании и воспроизведении
вербального материала, умение удерживать инструкции в памяти; активизировать и обогащать словарный запас, развивать
связную речь; воспитывать наблюдательность, внимательность. Коррекционный комплекс представлен серией занятий,
которые имеют свою структуру и инструкции к выполнению каждого задания.
The article deals with the concept of «verbal memory», highlights the peculiarities of verbal memory senior preschool
children with the general underdevelopment of speech on the basis of psycho-pedagogical experiment carried out on the basis of
pre-school educational institutions in Kiev. Posted drawing the correctional complex for the development of verbal memory senior
preschool children with the general underdevelopment of speech based on the characteristics of their speech and mental activity and
relying on general didactic and specific principles. The purpose of this complex is development of verbal logic, visual and auditory
memory, the ability to memorize the formation of a logically incoherent material to form associative links with the memorization and
reproduction of verbal material, the ability to keep the instructions in the memory; strengthen and enrich vocabulary, develop a
coherent speech; cultivate observation, care. Corrective complex is represented by a series of activities that have their own structure
and instructions to perform each task.