Статтю присвячено розгляду актуальності навчання студентів читання іншомовних
текстів шляхом формування професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в
умовах університету. У своїх наукових пошуках автор спирається на широку
експериментальну базу, отриману науковцями США, України у напрямку вивчення стану
читацької компетенції студенської молоді. У статті автор наголошує, що для досягнення
навчальної мети актуальним є формування професійно орієнтованого іншомовного
навчального середовища, в якому будуть взаємопоєднуватися як дидактичні принципи, так і
методичні засади системи навчання іноземних мов і культур. Підкреслюється, що навчання
читання тісно пов’язане з дидактичними функціями автентичних іншомовних текстів, їх
складністю і доступністю в процесі смислового сприйняття, з відбором текстів та
організаційними формами читання текстів.
Звертається увага на формування моральних цінностей у молоді, де суттєву роль
відіграють навчальний заклад , в якому отримує освіту студент, та література.
Статья посвящена рассмотрению актуальности обучения студентов чтению текстов
путем формирования профессионально ориентированной иноязычной среды обучения в
условиях университета. В своих научных поисках автор опирается на широкую
экспериментальную базу, полученную учеными США, Украины в направлении изучения
состояния читательской компетенции студенческой молодежи. В статье автор отмечает,
что для достижения учебной цели актуальным является формирование профессионально ориентированной иноязычной учебной среды, в которой взаимосвязаны как принципы
дидактики, так и методические принципы системы обучения иностранным языкам и
культурам. Подчеркивается, что обучение чтению тесно связано с дидактическими
функциями аутентичных иноязычных текстов, их сложностью и доступностью в процессе
смыслового восприятия, с отбором текстов, с организационными формами чтения текстов.
Обращается внимание на актуальность формирования моральных ценностей у
молодежи, где существенную роль играют учебное заведение, в котором получает образование
студент, и литература.
The article widle covers the actuality of teaching students of foreign languages reading texts by
profession aimed in the way of forming professionally oriented foreign educational environment. The
article deals with the problem of reader’s competence of students in the USA and Ukraine. The auther
analyses some experimental indicators in this way. The data here demonstrate that reading is an
irreplaceable activity in developing productive and active adults as well as healthy communities.
The author starts by telling the readers that for the achievement of educational aim the problem
of forming professionally oriented foreign educational environment is. Didactics and methodical
principles will be connected in the process of foreign languages and cultures teaching. It is underlined
that the teaching of reading text is connected with the didactic functions of authentic foreign language
texts, their difficulty and accessibility in the sense understanding, the selection of the texts, and the
organization forms of reading texts.
The author draws to the conclusion on actuality of forming moral values for the students where a
university and literature an important part play.