Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Етапи формування адаптивної готовності майбутніх учителів музики до диригентсько-хорової діяльності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бондаренко, Дмитро Володимирович
dc.date.accessioned 2016-09-28T21:26:33Z
dc.date.available 2016-09-28T21:26:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Бондаренко Д. В. Етапи формування адаптивної готовності майбутніх учителів музики до диригентсько-хорової діяльності / Д. В. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 17 (22). – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. – C. 62-67. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11299
dc.description.abstract В статье рассмотрены этапы формирования адаптивной готовности будущих учителей музики к дирижёрско-хоровой деятельности. Охарактеризованы особенности введения поэтапной методики, которая соответстует модели организации процесса адаптации будущих учителей музики и предусматривает специфику дирижёрско-хорового обучения. Представлены задания практического примениния предложенной методики. Рассмотрены пути реализации разработки экспериментальной методики исследования, которая проводилась по трём взаимосвязанным направлениям, с последующим обозначением динамики уровня адаптивной готовности студентов. ua
dc.description.abstract The article studies the stages of creating the adaptive readiness of future teachers of music for the conductor’s and chorus activities. At the stageof formation of the esperimental study for the methodology of the staged implementation for the organization model of the adaptation process of future teachers during the study of the conductor’s and chorusdisciplines was performed. Therefore, the organization of thiscreating experiment was realized by three stages: prescriptive and incentive, operational and adjusting, actions effective. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.relation.ispartofseries Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти;
dc.subject адаптивная готовность ua
dc.subject будущий учитель музики ua
dc.subject поэтапная методика ua
dc.subject дирижёрско-хоровая деятельность ua
dc.subject adaptive readiness ua
dc.subject future teachers of music ua
dc.subject staged methodology ua
dc.subject conductor’s and chorus activities ua
dc.subject.classification 378:[37.011.3-051:78] ua
dc.title Етапи формування адаптивної готовності майбутніх учителів музики до диригентсько-хорової діяльності ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics