Стаття присвячена проблемі аналізу смислових орієнтацій, як
структурного компонента розвитку ціннісно-смислової сфери в юнацькому
віці. У результаті проведеного теоретичного та емпіричного аналізу
визначено, що переважна більшість досліджуваних мають цілі, які надають їх
життю осмисленості, спрямованості й часової перспективи.Вони
сприймають сам процес свого життя як цікавий, емоційно насичений і
наповнений змістом, а прожиту частину свого життя продуктивною й
осмисленою. Юнаки і дівчата сприймають себе як сильну особистість, яка
володіє достатньою свободою, щоб побудувати власне життя у відповідності
зі своїми цілями й уявленнями про його смисл. Вони впевнені, що людина
(зокрема, вони самі) може контролювати власне життя, вільно приймати
рішення, втілюватиїх у життя.
The article devoted to the problem analysis of semantic orientations as a
structural component of value-semantic sphere in adolescence. As a result of
theoretical and empirical analysis determined that the vast majority of investigated
have goals, that give their life meaningfulness, direction and temporal perspectives.
They perceive actual process of their lives as interesting, emotionally rich and full of
meaning and part of his life intervening productive and meaningful. Boys and girls
perceive themselves as a strong personality who possesses sufficient freedom to build
their lives in accordance with their goals and perceptions of its meaning. They
believe that a person (including themselves) can control their own lives, free to make
decisions, implement them.