У статті здійснюється аналіз психолого-педагогічних та організаційно-методичних
передумов формування понять у старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів
сільської місцевості. Розглядається досвід формування понять з технології
сільськогосподарського виробництва в українській школі в умовах профільного навчання у різні
історичні періоди.
Автором статті визначаються основні завдання профільної технологічної підготовки
старшокласників сільської школи на сучасному етапі: формування в умовах спеціально
організованої навчальної діяльності знань і умінь з сільськогосподарського виробництва, які
необхідні для конкурентоспроможності майбутніх випускників на ринку праці; перетворення
необхідних понять з аграрного виробництва в технічне мислення; розвиток професійно
важливих якостей особистості.
Звертається увага на те, що в Україні в сучасних умовах в основному склалися
нормативні, психолого-педагогічні та організаційні передумови здійснення підготовки учнів
сільських шкіл до трудової діяльності у сільськогосподарському виробництві в умовах ринкової
економіки.
В статье совершается анализ психолого-педагогических и организационно-методических
предусловий формирования понятий у старшеклассников общеобразовательных учебных
заведений сельской местности. Рассматривается опыт формирования понятий с технологии
сельскохозяйственного производства в украинской школе в условиях профильного обучения в
разные исторические периоды.
In the paper author conducts analysis of psycho-pedagogical and organizational and
methodological prerequisites of students’ formation of concepts in secondary schools in rural areas.
Experience of forming concepts in agricultural technology in Ukrainian schools in terms of specialized
education in different historical periods was reviewed. In the paper author defines main tasks of
specialized technological training of senior students in rural schools as of today.