Короткий опис(реферат):
The article deals with the basic regularities of the process of formation of skills to solve typical tasks of professional activity in the educational and professional spheres, which can be regarded as systemic and productive in relation to all groups of skills which will be used by specialists in various situations of their own. The relationship of these components and skills in solving problems of professional content will make it possible to increase the level of formation of professional competence of teachers as generalized and complex field of functional ability to adapt to the fast changes and challenges of professional pedagogical environment of modern elementary school.
У статті розкриваються основні закономірності перебігу процесу формування умінь розв’язувати типові задачі професійної діяльності у процесі навчально-професійної діяльності, що виступають системотвірними по відношенню до усіх груп умінь фахівця, які ним використовуватимуться у різноманітних ситуаціях власної виробничої діяльності. Взаємозв’язок і взаємовплив компонентів названих умінь під час розв’язання задач професійного змісту дасть можливість підвищити рівень сформованості професійної компетентності вчителя як складної генералізованої і поліфункціональної здатності адаптуватися у швидкоплинних змінах і викликах професійно – педагогічного середовища сучасної початкової школи.
Суть розробки, основні результати:
1. Бондар В.І. Управління підготовкою успішного вчителя: теорія і практика: монографія / В.І. Бондар, І.М. Шапошнікова ; за ред.. В.І. Бондаря. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – 332 с.
2. Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання» / Бондар В.І., Шапошнікова І.М., Каніщенко А.П. та ін. ; за загал. ред. акад. Бондаря В.І. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. – 140 с.
3. Коваль Л.В. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: технологічна складова : монографія / Л.В. Коваль. – Донецьк : Юго-Восток, 2009. – 375 с.
4. Освіта дорослих : енциклопедичний словник / за ред.. В.Г.Кременя, Ю.В.Ковбасюка ; [упоряд.: Н.Г.Протасова, Ю.О.Молчанова, Т.В.Курінна; ред. рада: В.Г.Кремень [та ін.] ; Нац. акад. пед. наук України, Нац. акад. держ. упр. при Президентові України [та ін.]. – К. : Основа, 2014. – 496 с.
5. Петько Л.В. Особистість. Соціум. Навчальне Середовище / Л.В. Петько // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди». Педагогіка. Психологія. Філософія : збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2014. – Вип. 35. – С. 101–109.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7918
6. Пєхота О.М. Індивідуальність учителя: теорія і практика: навчальний посібник / О.М.Пєхота. – Миколаїв : Іліон, 2011. – (Серія «Педагогічна освіта - ХХІ»). – 272 с.
7. Теорія і практика підготовки науково-педагогічних кадрів в Україні: зб. наук. пр.. / Чернишова Є.Р [та ін.]. – К. : СПД-ФО Рудник В.А., 2015. – 350 с.
8. Шапошнікова І.М. Проблеми технологічності у системі фахової підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Школа першого ступеня: теорія і практика: зб. наук. пр. Переяслав-Хмельницкого державного педагогічного університету ім. Г. Сковороди. – Випуск 7. – Переяслав-Хмельницький, 2003. – С. 148-157.