DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 112 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9910
Title: Теоретико-методологічні засади навчання етнодизайну обдарованих студентів у вищих мистецьких навчальних закладах
Authors: Руденченко, А. А.
Keywords: проектна освіта (дизайн-освіта)
дизайн
етнодизайн
проектное образование (дизайн-образование)
дизайн
этнодизайн
design education
design
ethnodesign
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Руденченко А. А. Теоретико-методологічні засади навчання етнодизайну обдарованих студентів у вищих мистецьких навчальних закладах / А. А. Руденченко // Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні та історичні науки / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 112. - C. 152-158.
Abstract: У статті сформульовано лексичні значення понять з етнодизайну, сутність і функції дизайн-освіти. Актуалізовано зарубіжний досвід впровадження дизайну
В статье сформулированы лексические значения понятий по етндизайну, сущность и функции дизайн-образования. Актуализирован зарубежный опыт внедрения дизайна.
This article is based on the need to overcome the contradictions between theory and practice of design education. Project education is regarded as a synonym for design education. Formulated lexical value concepts on design, essence and functions of design education. Updated foreign experience in the implementation of the design. Allocated information theory as analogues of the methodological framework of the project.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9910
Appears in Collections:Випуск 112

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rudenchenko.pdf293.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.