DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 16(21) Частина 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТурчин, Т. М.uk_UA
dc.date.accessioned2016-04-11T18:07:49Z-
dc.date.available2016-04-11T18:07:49Z-
dc.date.issued2014uk_UA
dc.identifier.citationТурчин Т. М. Інновації в сучасній початковій загальній музичній освіті / Т. М. Турчин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 171-175.ru_RU
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9876-
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблема усовершенствования системы начального музыкального образования. Принцип учета взаимодействия управляемого и спонтанного музыкального развития детей означает достижение органического единства свободно выражать свои вкусы и предпочтения, воспроизводить собственное "Я" в музыкальной деятельности. Принцип учета взаимодействия основывается на достижении оптимального соотношения между силой свободы и ущемления, предоставления учащимся возможности свободного самовыражения в искусстве ориентирует учителя на внимательное отношение к музыкальному опыту детей, приобретенного не только на музыкальных занятиях, но и за пределами учебного процесса. Анализ-оценивание музыки направлен на активизацию музыкально-аналитического мышления школьников. Благодаря аналитическим умениям каждое явление музыкального искусства должно рассматриваться с учетом стилистических, культурных и других особенностей. Сформированные аналитические умения должны дать возможность воспринять, проанализировать, рассмотреть особенности формы и содержания произведения искусства, идивидуально-творческую манеру, стиль почерка автора, его мировоззрение с позиции конкретной эпохи, художественно-стилевого направления в искусстве-
dc.description.abstractThe problem of improving the system of elementary music education. The principle of interaction between managed and spontaneous musical development of children means achieving organic unity to freely express their tastes and preferences, play your own "I" in the music business. The principle of cooperation is based on achieving a balance between the power of freedom andinfringements, providing students with opportunities for free expression in art focuses on the teacher's attention to children's musical experience, acquired not only in music lessons, but also outside of the educational process. Analysis, evaluation of music aimed at strengthening the musical-analytical thinking of students. Due to the analytical skills of every phenomenon of musical art should be considered taking into account the stylistic, cultural and other features. Formed analytical skills should enable to perceive, analyze, consider the characteristics of the form and content of a work of art, private, artistic style, the style of handwriting of the author, his world from the perspective of a particular era, artistic and stylistic direction in art-
dc.language.isoukru_RU
dc.publisherВид-во НПУ ім. М. П. Драгомановаru_RU
dc.titleІнновації в сучасній початковій загальній музичній освітіru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Випуск 16(21) Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Turchyn.pdf332.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.