DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 27 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7818
Title: Діагностика індивідульно-психологічних особливостей дітей з вадами мовлення за допомогою тесту Роршаха
Authors: Барко, В. І.
Барко, В. В.
Keywords: тест Роршаха
індивідуально-психологічні особливості
діти з вадами мовлення
тест Роршаха
индивидуально-психологические особенности
дети с дефектами речи
test of Rorshah
individually-psychological features
children with speech abnormality
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Барко В. І. Діагностика індивідульно-психологічних особливостей дітей з вадами мовлення за допомогою тесту Роршаха / В. І. Барко, В. В. Барко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 22-27.
Abstract: У статті розглядається проблема здійснення психологічної діагностики індивідуально-психологічних особливостей дітей з вадами мовлення із використанням проективногог тесту Роршаха. Здійснено аналіз психодіагностичних особливостей і переваг проективних методів, дана коротка характеристика тесту Роршаха, описано постановку і хід експериментального дослідження. Детально розкрито методику проведення тестування учнів підліткового віку з вадами мовлення із використанням розглядуваного тесту, показано способи фіксації різних варіантів відповідей на стимульний матеріал тесту. Проведений порівняльний аналіз психологічних профілів дітей з вадами мовлення (експериментальна група) і дітей без таких вад (контрольна група). Отримані результати свідчать про те, що контрольна група підлітків характеризується дещо вищим рівнем теоретичного мислення, кращими аналітико-синтетичними здібностями, більш розвинутою уявою і практичним інтелектом, оригінальністю мислення. Кількість оригінальних інтерпретацій в контрольній групі знаходиться в рамках статистичної норми, а в групі підлітків-логопатів цей показник є вищим. Отримані дані підтверджують широкі можливості тесту Роршаха для дослідження індивідуально-психологічних особливостей дітей з вадами мовлення.
В статье рассматривается проблема осуществления психологической диагностики индивидуально-психологических особенностей детей с дефектами речи с использованием проективногог теста Роршаха. Осуществлен анализ психодиагностических особенностей и преимуществ проективних методов, дана короткая характеристика теста Роршаха, описана постановка и ход экспериментального исследования. Детально раскрыта методика проведения тестирования учащихся подросткового возраста с дефектами речи с использованием рассматриваемого теста, показаны способы фиксации разных вариантов ответов на стимульний материал теста. Проведен сравнительный анализ психологических профилей детей с дефектами речи (экспериментальная группа) и детей без таких дефектов (контрольная группа). Полученные результаты свидетельствуют о том, что контрольная группа подростков характеризуется несколько высшим уровнем теоретического мышления, лучшими аналитико-синтетическими способностями, более развитым воображением и практическим интеллектом, оригинальностью мышления. Количество оригинальных интерпретаций в контрольной группе находится в рамках статистической нормы, а в группе подростков-логопатов этот показатель является выше. Полученные данные подтверждают широкие возможности теста Роршаха для исследования индивидуально-психологических особенностей детей с дефектами речи.
The article is devoted to the problem of realization of psychological diagnostics of individually-psychological features of children with speech abnormality by means of proective Rorshah test. The analysis of psychological features and advantages of proective methods is carried out, short description of Rorshah test is given, procedure and motion of experimental research is described. The methods of realization of testing are exposed in details;. the methods of fixing of different variants of answers for stimul material of test are are shown as well.. The comparative analysis of psychological types of children with speech abnormality (experimental group) and children without such defects (control group) is conducted The obtained results testify that the control group of teenagers is characterized by the higher level of theoretical thought, the better analytico-synthetic capabilities, more developed imagination and practical intellect, by originality of thought. An amount of original interpretations in a control group situated within the framework of statistical norm, and in the group of children with speech abnormality this index is higher. Finding results confirm wide possibilities of Rorshah test for research of individually-psychological features of children with speech abnormality.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7818
Appears in Collections:Випуск 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barko.pdf472.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.